دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
يادداشتي از حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي*
امام جواد عليه السلام وجود پربرکتش در تمام ابعاد، جود و بخشش و مايه برکت است و ما بايد از ابعاد وجودي و شخصيتي آن امام عزيز بيشترين بهره علمي و عملي را برده و همواره در آن مسير قدم بگذاريم.

حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در يادداشتي کوتاه به مناسبت شهادت امام محمد تقي عليه السلام به بيان نکاتي در مورد اين امام همام پرداخت است.

در اين يادداشت آمده است:

امام جواد عليه السلام نهمين امام معصوم، درياي علم و معرفت و زلال عرفان و پاکي است.شخصيتي که وجود پربرکتش در تمام ابعاد، جود و بخشش و مايه برکت است و ما بايد از ابعاد وجودي و شخصيتي آن امام عزيز بيشترين بهره علمي و عملي را برده و همواره در آن مسير قدم بگذاريم.

البته به طور کلي سيره و رفتار امامان معصوم عليهم السلام بهترين الگو، عاليترين مسير و بهترين سرمشق و طريق سعادت و نجات است. بايد از مکتب رفتاري آن بزرگواران سازنده ترين درسها را آموخت و در حيات مادي، معنوي و اجتماعي اجرايي کرد.

امام محمد تقي عليه السلام در حديثي در باب تبيين محاسبه نفس و اعمال مي‌فرمايند: «اِعلَم َانَّکَ لَن تَخلُوا مِن عِين ا.. ، فَانظُرکَيفَ تَکُون. بدان که تو هرگز از نگاه خدا دور نيستي، پس مراقب باش که در چه حال مي‌باشي» پس لازم است هر روز به محاسبه کردار و اعمالمان نشسته و هر روز از خودمان حسابرسي نمائيم.

* رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران

نظر شما