دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
طرح افتتاحيه رونمايي از نرم افزار بانك اطلاعات ملي قرآن نبي خاتم(ص) به مناسبت نزديك‌ شدن به عيد غدير خم و با هدف ترويج فرهنگ قرآني براي اولين بار در فرهنگسراي خاتم برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 18؛ محمدمهدي محمودآبادي ابداع ‌كننده نرم‌افزار بانك اطلاعاتي ملي قرآن، هدف از راه‌اندازي اين نرم افزار را عدم وجود بانك اطلاعاتي قرآني عنوان كرد و اظهار داشت: نبود بانك اطلاعاتي مناسب قرآني در اين زمينه مهمترين انگيزه براي راه‌اندازي اين نرم افزار است.


محمودآبادي مهمترين فوريت اين نرم افزار را سيستم گزارش‌گيري سريع آن دانست و گفت: تمام فرهنگسراها نياز دارند كه اطلاعاتي راجع به قرآن آموزان، جنسيت آنها، رنج سني، اساتيد و قاريان قرآن اعم از دختر و پسر و ... بدانند كه بسياري از نيازهاي اطلاعاتي فرهنگسراها توسط اين نرم افزار برطرف خواهد شد.


وي در ارتباط با چگونگي كار با اين نرم افزار گفت: سيستم به گونه‌اي طراحي شده است كه ابتدا با وارد كردن كد، تمام مراحل طي شده توسط قرآن آموز از جمله اينكه كارآموز در حال حاضر چه مداركي دارد يا ندارد و علت وجود نداشتن مدارك مورد نياز و تمام نيازهاي اطلاعاتي فرهنگسراها و جامعه قرآني را به گونه‌اي مطلوب برطرف مي‌كند.


محمودآبادي از ديگر مزاياي اين نرم افزار را راه‌اندازي سامانه پيامك دانست و عنوان كرد: زماني كه قرآن‌آموز ثبت نام مي‌كند، شماره موبايل آنها گرفته مي‌شود و در زمانهاي مختلف از جمله برگزاري جشنواره‌ها، توسط سامانه پيامك از واجدين شرايط دعوت به عمل مي‌آيد.

وفا برهاني مدير روابط عمومي فرهنگسرا، به كارگيري نرم افزار بانك اطلاعات ملي قرآني را كاري بسيار ارزنده دانست و گفت: در گذشته بانك اطلاعاتي قرآني به صورت دستي بوده و هم‌اكنون به صورت نرم افزاري است كه دسترسي به اطلاعات در مورد قرآن آموزان، پتانسيل‌ها و اساتيد و افرادي كه داراي استعدادهاي ويژه هستند را مي‌توان به آساني شناسايي و براي شكوفا شدن اين استعدادها برنامه‌ريزي كرد.


برهاني درادامه برنامه‌هاي ويژه پائيز را متنوع خواند و اظهار داشت: در سه ماهه سوم سال برنامه‌هاي گسترده و متنوعي از جمله برنامه طرح (تفسير، ترتيل خواني) محافل انس با قرآن كريم، بصيرت، فانوس هدايت كه به تفسير خطبه‌هاي نهج‌البلاغه مي‌پردازد كه در اين راستا علاقمندان مي‌توانند استفاده موثري از اين برنامه‌ها به عمل آورند.


از علاقمندان دعوت مي‌شود 21 آبان ماه ساعت 16 تا 18 به آدرس: يافت‌آباد، ميدان الغدير، بلوار الغدير، ميدان جانبازان، مجتمع شهيد مختار سلمياني حضور بهم رسانند و يا جهت اطلاع بيشتر با شماره تلفن 66785040 تماس بگيرند.

نظر شما