يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران از اجراي طرح جامع عرضه بهداشتي دام توسط شهرداري تهران خبر داد و گفت: با پيش بيني هاي صورت گرفته و ايجاد قربانگاه هاي مجهز به مناسبت عيد قربان، پيش بيني مي شود حدود 20 هزار دام به فروش برسد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران حسين صفايي در خصوص اجراي طرح جامع عرضه بهداشتي دام با توجه به فرا رسيدن عيد قربان اظهار کرد : در راستاي بستر سازي در حوزه سلامت و امنيت غذايي و نيز برخورداري از شهري «زيبا، سالم و پاک» که مهم ترين عوامل ايجاد توسعه پايدار شهري است، عرضه بهداشتي دام تهران در سطح شهر به بهترين شکل اجرا خواهد شد و بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته توسط قربانگاه هاي شهرداري تهران به مناسبت عيد قربان حدود 20 هزار دام به فروش مي رسد.


صفايي ادامه داد: با توجه به تجربه مطلوب سال گذشته و استقبال خوب شهروندان از طرح عرضه بهداشتي دام در ايام عيد قربان، اين طرح امسال نيز در سطح شهر به انجام مي رسد و در اين راستا در حال بررسي هستيم تا در 15 نقطه از سطح شهر فروش دام را به انجام برسانيم.


مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران مزاياي اجراي اين طرح را رعايت موازين بهداشتي عرضه، توجه به فرهنگ قرباني و اشاعه اين سنت پسنديده، سهولت دسترسي شهروندان به دام مورد نياز و نظارت بر شيوه توزيع و جلوگيري از عرضه غير مجاز دام عنوان کرد.


صفايي ديگر مزاياي اجراي طرح عرضه بهداشتي دام در شهر تهران را حفظ محيط زيست شهري و کنترل آلودگي آن، اطلاع رساني در زمينه بيماري هاي مشترک انسان و دام از طريق انتقال آن و نهايتا ترويج فرهنگ «غذاي سالم، شهروند سالم وشهر سالم» بر شمرد.


او در مورد تغيير قيمت دام ها در روز عرفه و عيد قربان نيز اظهار کرد: ما در قيمت گذاري نقشي نداريم و ما کار قيمت گذاري را انجام نمي دهيم بلکه فقط يک بستر مناسب را فراهم مي کنيم ، در حقيقت شهرداري فضاي مناسب را فراهم مي کند تا از پراکندگي هاي کشتار دام در سطح شهر جلوگيري لازم به عمل آيد، در هر حال به طور معمول در اين روزها قيمت دام مقداري فزايش مي يابد.


مدير عامل سازمان ميادين ميوه وتره بار شهر تهران خاطرنشان کرد : ساعت کار مراکز فروش دام در روز عرفه از 8 صبح آغاز شده اما به طور معمول استقبال مردم از ظهر به بعد شروع مي شود ، همچنين اين مراکز در روز عيد قربان از 5 صبح آماده خدمات رساني به شهروندان هستند.


صفايي در ادامه با بيان اينکه در مراکز توزيع دام، گوشت به صورت بسته بندي شده و با رعايت موارد بهداشتي عرضه مي شود، همچنين دامپزشکان قبل از کشتار، دام را معاينه مي کنند تا چنانچه دام از سلامت کامل برخوردار نشود به خريدار غرامت پرداخت شود، افزود: در کنار قربانگاه هاي بسيار مجهزي که براي روز عيد قربان در نظر گرفته شده، با همکاري معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران جايگاه هاي ويژه اي نيز براي اجراي برنامه هاي فرهنگي لحاظ شده تا توسط آنها برنامه هاي مفرح به مناسبت عيد قربان براي شهروندان برگزار شود.

نظر شما