سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 20 گفت: به منظور ترويج ازدواج آسان و كم‌هزينه تسهيلات ويژه‌اي به زوج‌هاي جوان جنوب تهران داده مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 حبيب‌اله غفوري‌فرد معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با اعلام اين خبر اظهاركرد: يكسال از عمر طرح ازدواج آسان مي گذرد و در اين مدت 170 زوج جوان از تسهيلات اين طرح استفاده كرده اند.

او بر حفظ كرامت انساني زوج‌ها و جلب رضايت آنان تاكيد كرد و در مورد تسهيلات در نظر گرفته شده به زوج‌ها به ارائه خدماتي همچون پذيرايي از 150 ميهمان، لباس عروس ، ماشين عروس، آرايشگاه، ميوه و شيريني اشاره کرد.

غفوري‌فرد با اشاره به اينكه 80 درصد از هزينه هاي اين خدمات از سوي شهرداري به زوج‌ها داده مي‌شود افزود: يكي از مشكلات زوج‌هاي جوان تامين هزينه‌هاي اوليه جشن آغاز زندگي است كه اجراي اين طرح گامي موثر در جهت رفع اين معضل به شمار مي‌آيد.

او با اشاره به اينكه كه هر ماه 10 زوج به ستاد ازدواج آسان معرفي مي‌شوند، گفت: زوج‌هاي جواني كه قادر به تامين هزينه هاي اوليه جشن آغاز زندگي خود نيستند با تاييد شوراياري، معتمدين و ائمه جماعت محله مي‌توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

بنابراين گزارش، به مناسبت هفته ازدواج در سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) نخستين گردهمايي 120 زوج جوان از خانواده معزز شاهد و ايثارگر در فرهنگسراي ولاء به همت شهرداري منطقه 20 و بنياد شهيد شهرري برگزار شد و طي مراسمي ويژه از اين 120 زوج كه در سال 89 و 90 ازدواج کرده بودند با هداياي ويژه قدراني شد.

نظر شما