يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۵۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
حجت شكيبا، نقاش پيشكسوت پس از سال‌ها اقامت در كانادا به تهران بازگشته تا بعد از هشت سال در گالري شكوه، ‌نقاشي‌هاي تازه خود را به تماشا بگذارد.

به گزارش «شهر»، حجت شكيبا متولد 1328 گرگان كه نقاشي‌هاي خاطره انگيزش در شاهكارهاي زنده ياد علي حاتمي در سريال‌هاي هزاردستان، كمال الملك و فيلم دلشدگان جاودانه شده است، نقاشي‌هايي با موضوع هخامنشيان را از جمعه سيزدهم آبان 90 در گالري شكوه به نمايش مي‌گذارد.


در اين نمايشگاه 30 تابلوي نقاشي ارائه مي‌شود كه از ميان حدود يك‌صد نقاشي وي منتخب شده است. اين تابلوها در 10 سال اخير خلق شده‌اند و درحالي روي ديوار گالري شكوه مي‌رود كه كتاب نقاشي «كوروش» حجت شكيبا به زيور طبع آراسته شده است.


شكيبا در سال 1352 از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده است و نخستين نمايشگاه بين‌المللي خود را در سال 1356 در شهر بال سوئيس برپا كرد كه از آن پس اين روند در كشورهاي مختلفي نظير كانادا، انگلستان، بنگلادش و ... ادامه يافت. از اين هنرمند پيشكسوت كتاب‌هاي نقاشي «ايران دخت»، «نقش عكس در هنر ايران»، «خيام»، «حافظ»، «سه رنگ عشق»، «نقاشي‌هاي شكيبا» و اكنون «كوروش» به بازار نشر آمده است.


نمايشگاه نقاشي‌هاي حجت شكيبا تا 26 آبان داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در چهارراه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو،‌ خيابان سليمي شمالي، كوچه اميرنوري، شماره 19 گالري شكوه ديدن کنند.

نظر شما