يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
رييس فرهنگسراي رضوان گفت: كانون خادم‌الشهدا با 200 عضو فعال فعاليت خود را آغاز كرده است.

محمد سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اين مطلب گفت: اعضاي اين كانون كه از قبل در برنامه‌هاي مختلف اين فرهنگسرا ثبت‌نام شده‌اند، در جمع‌آوري مطالب، زندگينامه، خاطرات و وصيتنامه شهدا براي چاپ كتاب و بروشور همكاري مي‌كنند و در مراسم مختلفي كه فرهنگسراي رضوان برگزار مي‌كند به توزيع آن مي‌پردازند.


وي به اجراي برنامه «سفرهاي آسماني» اشاره كرد و افزود: در اين برنامه دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان و نيز دانشجويان دانشگاه‌ها براي يك مسافرت كوتاه عرفاني و بازديد از قطعه شهدا به فرهنگسرا دعوت مي‌شوند و پس از اكران فيلم كوتاهي در ارتباط با شهدا همراه با راوي به قطعه شهدا مي‌روند. اقامه نماز جماعت و توزيع بسته‌هاي فرهنگي از ديگر بخش‌هاي اين تورهاي يك روزه است.


سعادت با بيان اينكه از زمان راه‌اندازي فرهنگسراي رضوان و برگزاري برنامه‌هاي مختلف ويژه شهدا، ارتباط نزديكي با خانواده شهدا برقرار كرده‌ايم، ادامه داد: با مشاركت سازمان بهشت‌زهرا تورهاي مسافرتي نيز براي خانواده شهدا به ويژه مادران شهدا برگزار مي‌كنيم.


رييس فرهنگسراي رضوان، مراسم ويژه روز عرفه را از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا عنوان كرد و گفت: در اين مراسم كه روز دهم ذي‌الحجه با مشاركت سازمان بسيج، سازمان بهشت زهرا و خانه شهيد برگزار مي‌شود، حجت‌الاسلام رياضت از اساتيد اخلاق به سخنراني و قرائت دعاي عرفه در قطعه شهداي حج خونين مي‌پردازد. در اين مراسم تعدادي از معاونان شهرداري،‌ شهرداران، فرماندهان بسيج 22 منطقه تهران، خانواده شهدا و مسوولان مناطق بنياد شهيد تهران حضور دارند.


به گفته وي، فرهنگسراي رضوان به مناسبت فرارسيدن ماه محرم، ويژه‌برنامه‌هايي را در نظر گرفته است كه در روزهاي آينده اعلام مي‌شود.

نظر شما