سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
مدير کل امور فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه تا اواخر آبان ماه بايد کارهاي مقدماتي جشنواره شمسه به انجام رسد، گفت: هم اکنون شاهد استقبال زياد شهروندان از اين جشنواره هستيم به نحوي که تقاضاي افزايش زمان جشنواره را دارند و در اين خصوص به‌گونه اي برنامه‌ريزي مي شود تا نياز آنها مرتفع شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عباد الله رمضاني در خصوص چگونگي وضعيت برگزاري جشنواره شمسه در سطح محلات با بيان اينکه اين جشنواره يک جشنواره فرهنگي و هنري در مقياس محله اي است که بر گرفته از کلمات شهروند، محله، سرمايه اجتماعي و مديريت بوده است که ميان محلات مختلف شهر تهران برگزار مي‌شود، اظهار کرد: کارکرد جشنواره شمسه جريان‌سازي مثبت فرهنگي و ايجاد فعاليت‌هاي مختلف هنري است، که اعتبار آن حفظ شده و برنامه هاي آن مشخص شده است که با اجراي اين برنامه ها نشاط و شادي پايدار به همراه افزايش دلبستگي به محله به وجود مي‌آيد.


او ادامه داد: جشنواره شمسه شامل هشت فعاليت فرهنگي است که همزمان در حال حاضر در سطح محلات در حال اجرا است و به اين ترتيب گروه‌هاي مختلف هنري و فرهنگي در حال توانمندسازي وشناسايي و استفاده از استعدادهايشان هستند تا به اين ترتيب استعدادهايشان پرورش يابد.


مدير کل امور فرهنگي شهرداري تهران اضافه کرد: جشنواره شمسه براي اولين بار است که در سطح محلات در حال اجرا است و در اين راستا خيلي از مخاطبان ما آماتور و تازه کار بوده و در واقع اين افراد با شرکت در جشنواره شمسه استعدادهاي خود را شناسايي مي‌کنند.


او خاطرنشان کرد: همچنين در جشنواره شمسه بحث توليد صورت مي‌گيرد تا به اين وسيله در هر محله گروه هاي تئاتر، نقاشي، شعر و يا ادبيات به شکل کاملا توانمند شکل گيرد.


رمضاني در ادامه با بيان اينکه بايد تا اواخر آبان ماه کارهاي مقدماتي جشنواره شمسه به انجام برسد، گفت: به دليل استقبال شهروندان و تقاضاهايشان براي افزايش زمان اين جشنواره هم اکنون در حال بررسي هستيم تا برنامه ها را به گونه اي اجرايي سازيم که نياز مديران محلات و شهروندان در اين خصوص مرتفع شود، تا گروه هاي مختلف فرهنگي در قالب جشنواره شمسه به آمادگي مطلوب دست يابند.

نظر شما