يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۸۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
شهرداري تهران براي روز عرفه و عيد قربان 16 مركزعرضه دام را در نقاط مختلف شهر تهران آماده كرده است.پيش بيني مي شود حداقل 30 هزار راس دام در اين مراکز توسط شهروندان خريداري شود.

به گزارش«شهر»، حسين صفايي مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران در آستانه فرارسيدن عيد قربان گفت: سه مرکز ثابت عرضه دام بهداشتي در تهران وجود دارد که اين مراکز در مناطق 4 ، 15 و 18 قرار دارند و تا پايان سال نيز يك جايگاه ديگر در منطقه 5 به بهره‌برداري مي‌رسد .



500 نقطه عرضه غير مجاز دام در تهران وجود دارد




در اين زمينه 500 نقطه عرضه غير مجاز در تهران وجود دارد که شرايط بهداشتي دام در آنها کنترل نمي‌شود، گفت: در اين مراكز همچنين دام ها قبل از ذبح معاينه نمي شوند که علاوه بر به خطر افتادن سلامت افرادي كه گوشت دام را استفاده مي‌كنند، محيط زيست شهروندان را آلوده مي‌كنند و سلامت شهر را به خطر مي‌اندازند.



قرباني تلفني !



مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهر تهران با بيان اينكه شهروندان مي توانند خريد خود را از اين مراکز با مراجعه مستقيم و يا تلفني انجام دهند، گفت: اين امكان وجود دارد كه شهروندان با شماره 55050000 تماس گرفته و سفارش داده و دام را به طور زنده يا کشتار شده تحويل گيرند.


4 مركز اضافه شد


صفايي از افزايش تعدادد مراكز عرضه دام خبر داد و افزود: سال گذشته 11 نقطه براي عرضه بهداشتي دام ايجاد شده بود که امسال به 16 نقطه افزايش يافته است. به گفته‌ي او سال گذشته بيش از 25 هزار راس دام سبک و همچنين بيش از 1000 راس گاو و گوساله تدارک ديده شده که امسال اين ميزان به بيش از 30 هزار راس دام مي رسد .


130 دامپزشك، قرباني ‌را چكاب مي‌كنند



صفايي خاطر نشان کرد : دامي که توسط شهرداري تهران عرضه مي شود از لحاظ مختلف کنترل شده چراکه در مراکز ما مهم ترين مساله موضوع سلامت دام است و در اين رابطه با 130 دامپزشک قرارداد منعقد شده تا در روز عرفه و عيد قربان در مراکز عرضه و قربانگاه ها حضور يابند و پيش از ذبح دام را معاينه کنند و چنانکه دام ناسالم باشد به خريدار خسارات آن داده مي شود .


برپايي جشن براي خانواده‌ها

 

صفايي ادامه داد : همچنين در روز عيد قربان با هماهنگي هايي که با معاونت اجتماعي و فرهنگي شهر تهران صورت گرفته ايستگاه هايي در کنار قربانگاه ها ايجاد مي شود تا شهروندان از مراسم جشن اين روز نيز بهره مند شوند ، مراکز عرضه دام و قربانگاه ها در روز عرفه از شش صبح آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و تا 8 شب فعال هستند ، همچنين در روز عيد قربان نيز از 5 صبح تا 5 عصر به عرضه دام مي پردازند .


علاوه بر عرضه دام در جايگاه هاي ثابت شهرداري تهران ، مکان هاي عرضه بهداشتي دام در روز عيد قربان در مناطق 1، 2، 3، 5، 9، 10 ، 12، 14 ، 16؛17 ، 19، 20، 21 است .

نظر شما