دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
شهرداري منطقه 22 تهران ، به مناسبت هفته جهاني ديابت، طرح غربالگري قند خون را در محدوده شمال غربي پايتخت برگزار مي‌کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، نبي‌الله احمدي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر گفت: معضل ديابت در كشور ما هر روز گسترده‌تر  مي‌شود و افزايش بيماران مبتلا به ديابت و تعدد افرادي كه آمادگي ابتلا به اين بيماري را دارند، لزوم بررسي‌هاي كلي و آمارگيري صحيح و با دقت، براي تعيين دقيق تعداد بيماران مبتلا به ديابت نوع اول، نوع دوم ، ديابت دوران حاملگي همچنين مستعدان ابتلا به اين بيماري را بيشتر مي‌کند.

او افزود: تنها راه شناسايي دقيق بيماران و برنامه‌ريزي براي پيشگيري و درمان ديابت نوع اول، دوم و افراد مستعد، پيش ديابت و ديابت دوران حاملگي توسط آموزش جامعه‌نگر، طرح غربالگري ديابت و تشويق شهروندان به خصوص بيماران ديابتي و خانواده هاي آنها براي شركت در اين طرح است.

اين دومين‌بار است که طرح غربالگري ديابت در منطقه 22 برگزار مي‌شود. سال گذشته با اجراي اين طرح بيش از 250 نفر مبتلا به بيماري ديابت و يا مستعد به آن که از بيماري خود اطلاع نداشتند، شناسايي شدند.

به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 22 بر همين اساس، اداره سلامت منطقه طرح غربالگري ديابت را در تاريخ 11 ، 14 و 23 آبان ماه در برخي از خانه‌هاي سلامت موجود در اين محدوده از تهران، برگزار مي‌کند. خانه سلامت هوانيروز از ساعت 9 تا 11 صبح روز 11 آبان ، خانه سلامت زيبادشت پايين در تاريخ 14 آبان و خانه سلامت گلستان شرقي در روز 23 آبان با هدف پايش و غربالگري قند خون آماده اجراي طرح و ارائه خدمات به شهروندان منطقه است.

احمدي خاطر نشان کرد: اکنون کانون ديابت منطقه 22 بيش از 400 عضو دارد و اجراي اين طرح در واقع شناسايي افراد مبتلا يا مستعد به ديابت و عضويت آنها در بهره گيري از برنامه هاي اين کانون است که مي تواند در درمان و پيشگيري از بيماري ديابت موثر باشد. تمامي افراد بالاي 18 سال سن و بيشتر مي توانند پيش از صرف صبحانه، به خانه هاي سلامت نامبرده مراجعه کنند.

شهروندان علاقه‌مند به شرکت در طرح غربالگري ديابت در منطقه 22، مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با تلفن 44752972 خانه سلامت گلستان شرقي، 44122551 خانه سلامت زيبادشت پايين و 44730597 خانه سلامت هوانيروز تماس حاصل کنند.

نظر شما