دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۴۵۸۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
جشن کتاب در نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان با برپايي دو ايستگاه شامل غرفه هاي«كتاب بخوانيد- جايزه بگيريد»، «باشكوه‌ترين آغاز» و «بهترين كتاب‌هايي كه تاكنون خوانده‌ايد» و ايستگاه دوم با عنوان «روش‌هاي صحيح مطالعه» برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر»،‌ آغاز نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان - روز 17 آبان- در حالي برگزار مي‌شود كه مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 بخش «جشن كتاب» را شامل برگزاري غرفه‌هاي مختلف و جذاب ويژه کتاب و کتابخواني برگزار مي‌‌كند.


جعفر رييسيان‌زاده، مدير فرهنگي هنري منطقه 18 و رييس فرهنگسراي خاتم در اين رابطه مي‌گويد: در نمايشگاه امسال فضايي حدود 400 متر مربع در ورودي نمايشگاه در اختيار ما قرار گرفته است كه دو ايستگاه اصلي شامل بخش‌هاي ويژه در آن برپا مي‌شود. ايستگاه اول شامل غرفه‌هاي «كتاب بخوانيد- جايزه بگيريد»، «باشكوه‌ترين آغاز» و «بهترين كتاب‌هايي كه تاكنون خوانده‌ايد» است و ايستگاه دوم با عنوان «روش‌هاي صحيح مطالعه» شامل پنج كارگاه با پنج موضوع مختلف در ارتباط با شيوه‌هاي صحيح مطالعه مي‌شود.


كتاب بخوانيد-جايزه


به گفته اين مدير فرهنگي غرفه كتاب بخوانيد-جايزه بگيريد ويژه كودكان و خردسالان در نظر گرفته شده كه در اين غرفه بچه‌ها همراه با مربي و كارشناس با لذت مطالعه آشنا مي‌شوند.


باشكوه‌ترين آغاز


غرفه «باشكوه‌ترين آغاز» نيز مخصوص افرادي است كه براي اولين بار قصد عضويت در كتابخانه‌هاي عمومي شهر تهران را دارند. اين افراد مي‌توانند با دريافت معرفي‌نامه از اين غرفه به نزديك‌ترين كتابخانه محل زندگي خود مراجعه و به صورت رايگان ثبت‌نام كنند.


مسابقه «خلاصه‌اي از بهترين کتاب که خوانده‌ايد»


رييسيان‌زاده با اشاره به غرفه «بهترين كتابي كه تاكنون خوانده‌ايد» ادامه داد: در اين غرفه هم با برگزاري مسابقه كتابخواني، بزرگ‌ترها و پدر مادرها مي‌توانند خلاصه‌اي از بهترين كتابي را كه خوانده‌اند را نوشته و در مسابقه شركت كنند. در پايان پس از جمع‌آوري آثار، نفرات برگزيده انتخاب مي‌شوند و هديه‌اي را دريافت مي‌كنند.


ايستگاه دوم؛ روش‌هاي صحيح مطالعه


وي به ايستگاه «روش‌هاي صحيح مطالعه» اشاره كرد و اظهار داشت: در اين ايستگاه پنج موضوع شامل برنامه‌ريزي مديريت زمان، خلاصه‌نويسي، كل‌خواني، تندخواني و دقيق‌خواني در پنج غرفه مختلف در مدت 5 تا 10 دقيقه به علاقه‌مندان آموزش داده مي‌شود.


توزيع فرم‌هاي جشنواره مادران قصه گو


رييس فرهنگسراي خاتم به جشنواره مادران قصه‌گو اشاره كرد و گفت: فراخوان اين جشنواره پس از برگزاري هفته كتاب و نمايشگاه ياد يار مهربان اعلام مي‌شود، به همين منظور براي مادراني كه قصد شركت در اين برنامه را دارند، فرم‌هايي توزيع مي‌شود تا در جشنواره ثبت‌نام كنند. جشنواره مادران قصه‌گو با همکاري اداره آموزش و پرورش شهر تهران و با برپايي دوره‌ها و کارگاه‌هايي در مهدها، پيش دبستاني‌ها و مقاطع اول و دوم دبستان و همکاري با والدين با هدف ترويج فرهنگ قصه گويي که يکي از فرهنگ‌هاي کهن و بهينه کشورمان محسوب مي‌شود، در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.




نهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» نمايشگاه به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، توسط موسسه نشر شهر و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در آستانه هفته‌ كتاب و كتاب‌خواني در محل دايمي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران برگزار مي‌شود.


در اين نمايشگاه فرصتي فراهم شده تا نمايندگان مدارس شهر تهران از ميان 22 هزار عنوان كتاب ارائه شده به نمايشگاه، كتاب‌هاي مورد نظرشان را انتخاب كنند و هديه بگيرند.

نظر شما