يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
به مناسبت هفته کتاب و مقارن شدن آن با عيد غدير، برگزيدگان اين مسابقه در مراسم ويژه‌اي در روز 24 آبان مصادف با عيد غدير در مرکز تهران کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان تجليل مي‌شوند.

به گزارش «شهر»، اکبر صحرايي نويسنده، با اشاره به هدف‌گذاري و نقشه راه براي برگزاري هفته کتاب، بيان کرد: قرار دادن مناسبت‌هاي مختلف براي رواج و تبليغ کتاب و کتابخواني در کشور، همچون هفته کتاب و نمايشگاه‌هاي سراسري و استاني کتاب، در صورتي که با برنامه مدون و هدفگذاري صحيح صورت گيرد، تاثيرات بسزايي در رشد کتابخواني خواهد گذاشت.


وي هفته کتاب را فرصتي مناسب براي جمع کردن نظرها و پيشنهادهاي صاحبنظران در زمينه کتاب دانست و گفت: مي‌توان به بهانه هفته کتاب، همايش‌هايي اجرا کرد تا نويسنده‌ها، ناشران، صاحبنظران و مخاطبان گرد هم آيند و برآيند فعاليت‌هايي که در طول سال در حيطه کتاب و رشد و ارتقاي آن به انجام رسانده‌اند را به نقد و بررسي بگذارند. به گفته وي، هفته کتاب مي‌تواند به عنوان فينال يک جشنواره، براي رونمايي يا معرفي برگزيدگان فعاليت‌هاي اين حوزه در نظر گرفته شود.


نويسنده کتاب «حافظ هفت» تاکيد کرد: قطعاً هيچ کاري مهم‌تر از آن نيست که خروجي‌هاي فعاليت‌هايمان از سوي صاحبنظران و افرادي که با آن سروکار دارند، کارشناسي و آسيب‌شناسي شود.


به گفته وي اختصاص هفته‌اي به عنوان هفته کتاب سبب يادآوري اهميت کتاب و کتابخواني در کشور مي‌شود و همچنين تلنگري براي افرادي است که مطالعه کتاب غيردرسي و غير کاري را کنار گذاشته‌اند.

صحرايي معتقد است بايد اطلاع‌رساني از طريق رسانه ملي و مدارس و دانشگاه‌ها بيشتر صورت گيرد تا همه به طور دقيق از برنامه‌هاي اين هفته آگاهي داشته باشند.


نوزدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» 22 تا 29 آبان‌ماه سال جاري در سراسر کشور برگزار مي‌شود.




برگزيدگان مسابقه کتابخواني بصيرت و ولايت معرفي مي‌شوند

به مناسبت هفته کتاب و مقارن شدن آن با عيد غدير، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان مسابقه کتابخواني اينترنتي «بصيرت و ولايت» را ويژه کارکنان کانون در سراسر کشور برگزار مي‌کند.


هدف از برگزاري اين مسابقه اينترنتي، افزايش آگاهي و شناخت بيشتر از رکن مهم ولايت و جايگاه آن در حکومت اسلامي به ويژه جامعه فرهنگي فعال در عرصه‌ تعليم و تربيت همچنين حفظ پايبندي به روش و منش و مکارم اخلاقي اسوه‌هاي بزرگ دين اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و حضرت علي بن ابي‌طالب (ع) در گذرگاه زندگي شخصي و کاري و توجه ويژه به تعاليم اسلام و قرآن مجيد اعلام شده است.


«جاذبه و دافعه حضرت علي (ع)» نوشته شهيد مطهري و «قلم و غدير در آينه‌ کلام امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري»، کتاب‌هايي هستند که سوالات از آنها طرح شده است و کارکنان از روز 12 تا 14 آبان فرصت دارند به 40 سوال چهارگزينه‌اي اين مسابقه پاسخ دهند.


برگزيدگان اين مسابقه در مراسم ويژه‌اي که در روز 24 آبان مصادف با عيد غدير در مرکز تهران کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار مي‌شود، تجليل مي‌شوند.






قائم مقام وزير ارشاد در امور شعر از «اهداي کتاب خوب» سخن مي‌گويد



پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به مناسبت هفته کتاب 2 نشست تخصصي با موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخواني و با توجه به نامگذاري روزهاي هفته کتاب، برگزار مي‌کند.
اولين نشست تخصصي با عنوان «کتاب؛ ترويج کتابخواني و اهداي کتاب خوب» در روز 23 آبان ماه با حضور عباس حري ‌استاد و پيشسکوت کتابداري و يحيي طالبيان رئيس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور شعر و ادب برگزار خواهد شد.
نشست دوم با عنوان «کتاب؛ رسانه‌ها و تبليغ کتاب و کتابخواني» روز 28 آبان ماه با حضور عبدالله بيچرانلو و علي حاجي‌محمدي، اعضاي هيأت علمي پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي‌شود.






تجهيز کتابخانه‌هاي اداره کل تبليغات اسلامي فارس با 7 هزار کتاب



اداره کل تبليغات اسلامي استان فارس به مناسبت هفته کتاب با خريد 7 هزار جلد کتاب، کتابخانه‌هاي زيرمجموعه‌اش را تجهيز مي‌کند.



اداره کل تبليغات اسلامي استان فارس با اجراي چند برنامه فرهنگي در نوزدهمين «هفته کتاب» که از 22 تا 29 آبان در سراسر کشور برگزار مي‌شود، مشارکت مي‌کند.


اين اداره کل اقدام به خريد 7 هزار جلد کتاب براي تجهيز کتابخانه‌هاي تخصصي حوزه دين و شبستان‌هاي روستايي کرده است.


همچنين در اقدامات ميان دستگاهي نيز تفاهم‌نامه‌ استاني بين نهاد کتابخانه‌هاي عمومي استان فارسي و اداره کل تبليغات اسلامي اين استان مبني بر تجهيز تعدادي از کتابخانه‌هاي تخصصي حوزه دين در قالب کتابخانه مشارکتي امضا شده است.نوزدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» 22 تا 29 آبان ماه سال جاري در سراسر کشور برگزار مي‌شود و نهادهاي مختلفي در برپايي آن مشارکت مي‌کنند.






پديدآورندگان آثار مکتوب سينمايي تجليل مي‌شوند



معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت نوزدهمين هفته کتاب، از پديدآورندگان آثار مکتوب سينمايي يعني کتاب‌ها و فيلمنامه‌هاي عرصه سينما تجليل مي‌کند.


تجليل از پديدآورندگان آثار سينمايي که با هدف توجه به طرح‌ها، کتاب‌ها و فيلمنامه‌هاي سينمايي و به منظور ايجاد انگيزه ميان سينماگران مولف انجام مي‌شود، در دو حوزه همکاران معاونت سينمايي و اصحاب سينما صورت مي‌گيرد.



براي انتخاب آثار برتر تاليفي در حوزه سينما، فيلمنامه‌هايي که طي 3 سال اخير نوشته شده‌اند، مورد بررسي قرار مي‌گيرند و از بين آنها آثار برتر انتخاب و تجليل مي‌شوند.


نوزدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «يادگار ماندگار» 22 تا 29 آبان ماه سال جاري در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

نظر شما