يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۵۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 از برگزاري ويژه‌برنامه نهضت كتابخواني با شعار دوستي با كتاب، انس با مطالعه به مناسبت هفته کتابخواني خبر داد.

ناصر امين زاده در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: اين برنامه‌ها در طول 6 روز با اجراي بخش‌هاي مختلف ايستگاهي، کارگاه‌هاي تخصصي، برپايي نمايشگاه، نشست‌هاي موضوعي، کتابخواني در طبيعت، داستانک‌نويسي ،اهداء کتاب و تقدير از اعضاي فعال کتابخانه از 17 تا 23 آبان ماه برگزار مي‌شود.
رييس فرهنگسراي فردوس به کارگاه ويژه کتابداران با موضوع «گسترش اينترنت، مطالعه، فرصت يا تهديد» اشاره كرد و ادامه داد: اين كارگاه با حضور دکتر اميررضا اصنافي (دكتراي كتابداري) در روز سه‌شنبه 17 آبان برگزار مي‌شود.
وي افتتاح نمايشگاه کتاب و مراسم تقدير از اعضاي فعال کتابخانه فردوس را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته عنوان كرد و گفت: اين مراسم نيز در روز سه‌شنبه 17 آبان برگزار مي‌شود و در بين برنامه از اعضاي فعال، مسن و خردسال کتابخانه‌هاي منطقه نيز تجليل و تقدير مي‌شود. همچنين در اين روز نمايشگاه كتاب با موضوعات علمي، ادبي، تاريخي، کودک و نوجوان برپا مي‌شود.

رييس فرهنگسراي فردوس به برپايي ايستگاه نقاشي با موضوع کتاب اشاره كرد و ادامه داد: برپايي ايستگاه داستانک‌نويسي با موضوع کتاب و برپايي ايستگاه نمايش با حضور مسعود قريب با موضوع کتاب و کتابخواني از ديگر برنامه‌هاي نهضت كتابخواني در همين روز است. امين‌زاده تصريح كرد: در روز پنجشنبه 19 آبان‌ماه نيز طرح‌ کتابخواني در طبيعت اجرا مي‌شود. در اين برنامه مجري برنامه جعفر توزندجاني به همراه تعدادي از اعضاي فعال کتابخانه به بوستان جمشيديه مي‌روند و کتاب «تقديم به چند داستان کوتاه» اثر محمد حسن شهسواري را به صورت گروهي مطالعه مي‌كنند.


رييس فرهنگسراي فردوس ادامه داد: طي هماهنگي‌هاي به عمل آمده با مجتمع آموزشي در روز شنبه 21 آبان، مديريت منطقه زنگ مطالعه در داستان را به صدا درمي‌آورد و پس از سخنراني کوتاه با موضوع کتاب و کتابخواني، به دانش آموزان كتاب اهدا مي‌شود. در اين روز همچني بخش تازه‌هاي کتاب و مشاوره کتاب در کتابخانه به مخاطبين و مراجعين معرفي و در دسترس آنها قرار مي‌گيرد.

امين‌زاده نقد و بررسي کتاب «اين سر و آن سر دنيا» نوشته مجيد راستي را يكي ديگر از برنامه‌ها عنوان كرد و افزود: اين نشست با حضور جعفر توزند جاني با عنوان نشستي با اهل قلم از ساعت 10 تا 12 ويژه گروه سني 9 و 10 سال انجام مي‌شود. يک هفته قبل از اجرا ، کتاب تهيه و در دسترس دانش آموزان براي مطالعه قرار مي‌گيرد تا بتوانند در نقد و بررسي کتاب شرکت كنند.


به گفته وي، اهداي کتاب به مادران امروز در روز دوشنبه 23 آبان ماه با هدف افزايش فرهنگ مطالعه در مادران از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است. به همين منظور کتاب «چهل نکته کليدي شيردادن به نوزاد» به بانواني که به تازگي صاحب فرزند شده‌اند در بيمارستان حضرت رسول (ص) به همراه يک شاخه گل اهدا مي‌شود.


نظر شما