يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۹۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
در منطقه 11 صورت مي‌گيرد؛
در ديدار مشاور شهردار تهران در امور بانوان و مدير ستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار، رويکرد توانمند سازي بانوان سرپرست خانوار مورد تاکيد قرار گرفت.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11، در ديدار زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و خود سرپرست که با مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار برگزار شد، 63 نفر از بانوان که نيازمند کمک‌هاي حمايتي بودند با زهرا مشير گفتگو کردند.


مشاور شهردار تهران در امور بانوان و مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در اين ديدار ضمن تقدير از اقدامات شهرداري منطقه 11 در ارتقاي زندگي زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و خود سرپرست ساکن در اين منطقه خاطر نشان کرد که بايد با تلاش مضاعف در راستاي بهبود کيفيت زندگي اين افراد حرکت کنيم.


او با اشاره به اين که منطقه 11 يکي از مناطق استراتژيک بين مناطق شهر تهران است که مراکز دولتي مهمي را در خود جاي داده، اثر گذاري اقدامات شهرداري بر مردم و مراجعين را بسيار مهم دانست و بر پاسخگويي ثمربخش اين نهاد اجتماعي تاکيد کرد.


مسعود کفايتمند، سرپرست شهرداري منطقه 11، نيزبا اشاره به عضويت 219 نفر از بانوان اين منطقه در سامانه زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و خود سرپرست گفت: از اين افراد 119 نفر بي سرپرست، 30 نفر خود سرپرست و 70نفر بد سرپرست هستند که مشکل اصلي زنان بدسرپرست اعتياد همسرانشان است.


او با تاکيد بر اين که رويکرد شهرداري منطقه 11 در امور حمايت از اين بانوان حرکت به‌سوي توانمند‌سازي آنان بوده است خاطر نشان کرد که اين حرکت دستاوردهاي خوبي داشته که از جمله آن قرار گرفتن تمام اعضا تحت پوشش بيمه، توانمندسازي 100درصدي آنان از طريق آموزش، ارائه خدمات مشاوره‌اي، برگزاري اردوهاي مختلف، اهداي کارت‌هاي هديه، اشتغال‌زايي و نيز اقدامات حمايتي از فرزندان آنان در خصوص پشتيباني تحصيلي بوده است.


شهرداري منطقه 11 همچنين به لزوم راه اندازي مجموعه شهربانو در منطقه 11 براي رفع مشکلات بانوان و کاهش معضلات و آسيب هاي اجتماعي و کاهش افسردگي اشاره کرد و ياد آور شد که علي رغم وجود پتانسيل بالقوه اين امکان تاکنون بالفعل نشده است و مي توان با همکاري سازمان فرهنگي و فرهنگي ،از فضاي بوستان رازي استفاده کرد.


او ابراز اميدواري کرد اقدامات خوبي که توسط معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در حوزه امور بانوان در حال انجام است، نويد بخش حل مشکلات عمده بانوان تحت پوشش باشد و در ارائه خدمات بهينه کيفي در راستاي اهداف ترسيم شده با رويکرد کامل تري گام برداشت.

نظر شما