دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
گالري ساربان از روز جمعه 20 آبان ماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي علي‌گلستانه، فرشيد شيوا و الميرا رضاخاني با عنوان «پنجره باز» و با نگاه‌هاي‌متفاوتي به طبيعت خواهد بود.

به گزارش «شهر»، «پنجره باز» نگاه سه نسل است به چشم‌اندازهاي «فراسوي پنجره‌هاي زندگي شهري»؛ علي گلستانه، فرشيد شيوا و الميرا رضاخاني از زوايايي متفاوت «آن سوي پنجره» را در اين نمايشگاه به تصوير مي‌کشند.



در نگاه گلستانه، طبيعت يادآور دهکده‌ها و نماهايي از معماري در چشم‌اندازهاي طبيعي است که با سادگي واستادي خاص او بر روي بوم مي‌نشيند. در آثار شيوا اما، طبيعت گاه به گستره واقعي يک منظره و گاه با اشاره به گلداني، به نمايش درمي‌آيد و در نهايت آسمان است که دستمايه نقاشي‌هاي الميرا رضاخاني در نمايشگاه «پنجره باز» مي‌شود.



علي گلستانه متولد سال 1319، کارشناس نقاشي از دانشکده هنرهاي زيباي تهران و همچنين تحصيل کرده کشورهاي اسپانيا و انگليس است. گلستانه بيش از نيم قرن حضور در هنر ايران را پشت سر گذاشته و اعتقاد دارد که بهترين جا براي نقاشي ايران است.



فرشيد شيوا متولد سال 1353، کارشناس نقاشي و کارشناس ارشد تصويرسازي از دانشگاه هنر است. شيوا آثار متنوعي دارد که از آن جمله مي‌توان به مجموعه آثار فيگوراتيو، طبيعت بي جان و طبيعت اشاره کرد. تکنيک او در نقاشي رنگ روغن است و در کنار آن علاقه بسياري به طراحي دارد. کتاب «طراحي‌هاي ذغالي فرشيد شيوا» در سال 1386 منتشر شده است. شيوا همچنين برگزاري نمايشگاه انفرادي در گالري‌هاي الهه، گلستان و اثر و شرکت در هشت نمايشگاه انفرادي را در کارنامه هنري خود دارد. به تازگي گروه معروف «پينک فلويد» براي استفاده از آثار فرشيد شيوا به عنوان پس زمينه کنسرت‌هاي تور جهاني صلح خود، از اين هنرمند دعوت به همکاري کرده است.



الميرا رضاخاني هنرمند جوان اين نمايشگاه، متولد سال 1264 و کارشناس نقاشي از دانشگاه هنر و معماري تهران مرکز است. رضاخاني تاکنون حضور در نمايشگاه‌هاي گروهي «سه نسل نقاشان معاصر ايران»، «گالري اعتماد» و «گالري ساربان» را تجربه کرده است و اين سومين حضور او در يک نمايشگاه گروهي خواهد بود.



نمايشگاه «پنجره باز» که از 20 آبان گشايش مي‌يابد، تا 7 آذرماه، همه روزه به‌جز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد به خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.


نظر شما