شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
موسسه انتشاراتي بوتيمار به‌تازگي دو مجموعه شعر از بهنام فرخي و آزاد نوروزي منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، مجموعه شعر بهنام فرخي با عنوان «سهم زن از آفتاب»، دربردارنده 73 شعر نيمايي و سپيد است که توسط موسسه انتشاراتي بوتيمار در مشهد،‌ در 112 صفحه گراف در قطع رقعي، در شمارگان 1100 نسخه منتشر و با قيمت 2950 تومان وارد بازار نشر شده است.


همچنين کتاب «ديوانگي در جهت عقربه‌هاي رو به جنوب» مجموعه شعرهاي آزاد نوروزي را در بر دارد.



نوروزي در يادداشتي به جاي مقدمه در اين کتاب آورده است:

«من از تاريکي مطلق آمده بودم دنيا در تاريکي ادامه داشت و من مانند اجداد برهنه‌ام در سکوت به تاريکي زل زدده بودم. و تاريکي ادامه داشت تا آن‌گاه که کلمه‌اي در من جاري شد.
من در فاصله تاريک و روشن آن کلمه شکل يافتم و جهان از جاري شدن آن کلمه روشني يافت

و آن کلمه نام تو بود...»



مجموعه «ديوانگي در جهت عقربه‌هاي رو به جنوب» نيز توسط انتشارات بوتيمار در 68 صفحه گراف در قطع رقعي در شمارگان 1100 نسخه و با قيمت 2500 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.


انتشارات بوتيمار پيش از اين مجموعه‌هاي ديگري از شعر معاصر ايران همچون «کافه‌هاي شبانه ونسان ونگوگ» حسين فاضلي، «هواي هرات» علي الفتي، «اتوبوس ايرانگردي» صادق کريمي و «باد اصيل است» شيوا هاشمي و مجموعه داستان‌هايي چون «به روايت دوربين روسي» علي الفتي و «چند روايت ساده» رامين کاوه را منتشر کرده است.


اين موسسه همچنين کتاب‌هايي چون «چرا اين پتو گرمم نمي‌کند» محمود کيفي، «من کرم خودم هستم» بهنام فرخي، «سيب قهوه‌اي» مجيد ياري، «دوباره پيراهن پاره کن پدر» احسام سلطاني، «گره کور» ايران صبوري و «خانه‌اي بر ستاره دنباله‌دار هالي» مهران آبادي را در دست انتشار دارد.

نظر شما