دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان که بايد تهران را با نمادهاي ايراني و اسلامي زيباتر کنيم، تصريح کرد: تصميم داريم با برگزاري سمپوزيم‌هاي مجسمه سازي مختلف، هنرمندان مستعد و توانمندمان را کشف کنيم.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمد جواد شوشتري در مراسم افتتاحيه سومين سپوزيوم مجسمه سازي تهران با بيان اين که شهر را با نمادهاي ايراني و اسلامي زيباتر کنيم، گفت: به ظهور گذاشتن اين نمادها از فرمايشات مقام معظم رهبري است و همه مديران چنين هدفي را در پايتخت دنبال مي کنند.


او با بيان اين که شهر تهران شهر بسيار بزرگي است که 760 کيلومتر مساحت و 374 محله دارد و رسيدن به چنين هدفي به راحتي ميسر نيست، ميراث فرهنگي تهران را با شهر اصفهان مقايسه کرد و گفت: تهران از لحاظ ميراث فرهنگي ميراث غني تري دارد که متاسفانه به آن پرداخته نشده است.


به گفته مديرعامل سازمان زيباسازي با برگزاري چنين سمپوزيوم‌هايي مي‌توانيم ميراث ارزشمندي در شهر برجا بگذاريم و براي رسيدن به کيفي سازي بايد ازنگاه عددي و رقمي فاصله بگيريم، گفت: بايد با ساخت آثار جديد و خلاق هنرمندان بزرگمان را کشف کنيم.


او برگزاري سمپوزيوم مجسمه سازي را گامي در جهت نزديکي هنرمندان و مديران شهري دانست و گفت: بزودي با تهيه طرح جامع مجسمه خلاءهاي شهر تهران شناسايي و مشکلات برطرف مي‌شود.


شوشتري از ساماندهي ميدان وليعصر(عج) خبر داد و گفت: اين ميدان که بزرگترين ميدان شهر است، پس از پايان فعاليت هاي عمراني مترو، به يکي از زيباترين ميدان‌هاي پايتخت تبديل مي‌شود.


او با اشاره به توجه سازمان زيباسازي به نصب مجسمه در پايتخت گفت: در سال 1388، 44 اثر، در سال 1389 ،70 اثر و امسال نيز 100 اثر هنري مجسمه به شهروندان تحويل داده مي شود. شوشتري افزود: در پارک جوانمرد با همکاري منطقه 5 و 22 تنديس مفاخر هنري و علمي نصب مي شود.


در ادامه اين مراسم رحيم مطهرنژاد، مديرعامل برج ميلاد با اشاره به سومين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي تهران گفت:برج ميلاد که يکي از برج هاي مخابراتي جهان است در حال تبديل شدن به يکي از بزرگترين مراکز فرهنگي و اجتماعي پايتخت است.

او ادامه داد : برپايي چنين مراسم هايي در برج ميلاد سبب نزديکي هنرمندان و شهرداري است و يکي از افتخارات اين مرکز است.


بهروز دارش هنرمند مجسمه ساز و عضو شوراي سياست گذاري سومين سمپوزيوم مجسمه سازي نيز در اين مراسم با بيان اينکه در سومين سمپوزيوم تاکيد ويژه اي روي سنگ شده است، گفت: ما در ايران با مجموعه غني از سنگ ها روبه رو هستيم،شک اما کمتر سابقه سنگ تراشي داريم که اميدواريم اين سمپوزيوم تجربه خوبي در اين رابطه باشد.

نظر شما