شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۶۲۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 3 ميليارد تومان اعتبار براي پيشگيري از اعتياد به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حميد صرامي با بيان اينكه امسال 3 ميليارد تومان اعتبار به وزارت آموزش و پرورش اختصاص يافته است، گفت: آموزش 600 هزار نفر از والدين دانش‌آموزان مقطع متوسطه، مسووليت مهمي است كه آموزش و پرورش به عهده دارد كه براساس آن، پدران و مادران دانش‌آموزان در يكهزار دبيرستان و در 3 هزار كارگاه آموزشي، سه نوع آموزش را فرا خواهند گرفت.

وي افزود: سبك فرزندپروري، مهارت‌هاي زندگي و پيشگيري اوليه از اعتياد از جمله اين آموزش‌ها مي‌باشند كه والدين دانش‌آموزان، آنها را فرا گرفته و به فرزندان خود منتقل مي‌كنند.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد گفت: همچنين 24 هزار مدير دبيرستان، ‌مشاور و مربي پرورشي در سطح استان‌هاي كشور، آموزش ارتباطات موثر با دانش‌آموزان و روش‌هاي پيشگيري از اعتياد را در جهت انتقال داده‌ها به آنان در 5 هزار و 800 دبيرستان و 2 هزار و 300 كارگاه آموزشي فرا مي‌گيرند.

صرامي با اشاره به مباحث پيشگيري از اعتياد در كتب درسي دانش‌آموزان گفت: ما معتقد هستيم كه اين موضوع مي‌بايست از سال 67 از سوي آموزش و پرورش صورت مي‌گرفت و هم‌‌اكنون نيز با تاخير در حال انجام است، ليكن در سال‌جاري تيم‌هاي تخصصي براي اين موضوع در نظر گرفته شده‌اند كه انشاءا... به‌زودي شاهد اخبار خوبي براي ورود مطالب پيشگيري از اعتياد در كتب درسي دانش‌آموزان خواهيم بود.

وي با بيان اينكه مطالب پيشگيرانه متناسب با سن عقلي، سن تقويمي و وضعيت شخصيتي دانش‌آموزان مي‌باشند، افزود: برخي دغدغه و نگراني خاصي در خصوص ارائه مباحث پيشگيري از اعتياد و مواد مخدر به كلاس اولي‌ها دارند ولي بايد بگوييم كه مطلقاً اينگونه نيست؛ چرا كه تيم‌هاي مطالعاتي در اين زمينه يك مقايسه تطبيقي در سطح كشورهاي جهان انجام داده‌اند و همچنين طبق مطالعه‌اي كه در سطح كشور صورت گرفته است، مطالب پيشگيرانه متناسب با هر مقطع تحصيلي صورت خواهد پذيرفت.

صرامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: 500 ميليون تومان اعتبار به وزارت علوم اختصاص يافته است تا در 17 استان كشور در دانشگاه‌هاي دولتي اقدامات مناسبي را براي آموزش روش‌هاي پيشگيري اوليه از اعتياد به دانشجويان سال اول ورودي‌ ارائه نمايد.

وي اظهار داشت: همچنين براي تمام اساتيد و رؤساي گروه‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها اقدامات آموزشي پيشگيري از اعتياد ارائه خواهد شد تا بتوانيم از اساتيد به‌عنوان يك ظرفيت‌ در عرصه پيشگيري از اعتياد استفاده كنيم.

نظر شما