دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
همزمان با هفته کتاب‌وکتابخواني؛
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 5گفت:به منظور استفاده بهينه از سرمايه‌هاي فرهنگي در تقويت و تجهيز کتابخانه هاي سطح منطقه طرح هبه کتاب اجرا مي‌شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، عباس بابازاده معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر افزود: بنا به رويکرد مديريت شهري مبني بر تقويت کارکردهاي فرهنگي سطح شهر و ايجاد فضاي مناسب مطالعه توسعه و تقويت کتابخانه هاي سطح محلات در دستور کار قرار دارد.

 وي با اشاره به بهره برداري از10کتابخانه درمحلات غرب تهران  گفت: کتاب به عنوان يک سرمايه فرهنگي ارزشمندي است که با توجه به انباشت کتابهاي شخصي غير استفاده در منازل با اجراي طرح هبه کتاب ،کتابخانه هاي سطح منطقه تقويت و تجهيز مي شود.

 وي ترويج  سنت اهداي کتاب و ايجاد شهر فرهنگي را از ديگر اهداف اجراي طرح بر شمرد و گفت: در اين طرح با اختصاص شماره تلفن 137 کتابهاي مازاد شهروندان جمع آوري و در اختيار افراد علاقمند به کتاب و کتابخواني قرار مي گيرد.  

بابازاده با اشاره به استقبال شهروندان از طرح هبه کتاب گفت:با توجه به تکميل وبهره برداري از 3سراي محله جنت آباد ،المهدي  وکن  کتابخانه هاي اين مراکز فرهنگي با کتابهاي اهدايي شهروندان تجهيز شد.

معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه در پايان تصريح کرد: تا پايان سالجاري 22 کتابخانه در سطح منطقه به بهره برداري مي رسد که  تجهيز کتابخانه ها نيازمند مشارکت شهروندان است.

وي  درادامه  تجهيز کتابخانه مساجد ومدارس منطقه  را ازديگر برنامه هاي منطقه درهفته کتابخواني برشمرد. معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه درادامه گفت: بازديد ازمنزل علامه جعفري که به کتابخانه تبديل شده وديدار با خانواده وي نيز دربرنامه هاي هفته کتابخواني است.

نظر شما