سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۶۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران تا 10 آذر ادامه دارد
دبير سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي شهر تهران گفت: نيهات‌ سبوهات، مجسمه‌ساز ترکيه‌اي جايگزين آنتيموس ميرودياس يوناني شد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، مجتبي موسوي درباره حضور مجسمه‌ساز ترکيه‌اي در سومين سمپوزيوم مجسمه‌هاي تهران گفت: بالاخره با تلاش فراوان توانستيم با هنرمند ترکيه‌اي براي پرکردن جاي خالي مجسمه‌ساز يوناني غايب در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران صحبت کنيم و تا آنجايي که بنده در جريان هستم، کليه امور مربوط به صدور ويزاي ايشان با موفقيت صورت گرفته است.


او ادامه داد: اميدواريم اين هنرمند بتواند هرچه سريعتر در کنار ساير مجسمه‌سازان حضور پيدا کرده و کار خود را آغاز کند.


دبير سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران با اشاره به فرصت محدود اين مجسمه‌ساز براي شروع کار عنوان کرد: اين مجسمه‌ساز با وقت باقي مانده مشکلي ندارد و اثري را انتخاب کرده که در اين فرصت بتواند آن را تکميل کند.


او تأکيد کرد: اگرچه تلاش بسياري براي حضور هنرمند مجسمه‌ساز نام آشناي يوناي صورت گرفت اما به دليل عدا صدور ويزاي آنتيموس ميردوياس، وي موفق به شرکت در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران نشد.


سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران ميزبان چهار هنرمند ديگر از کشورهاي مختلف است؛ «جان گوگا بريشويلي» از گرجستان، «يان نيوبري» از سوئد، «هيتوشي تاناکا» از ژاپن، «اکسم عبدالحميد» از سوريه که در بخش ميهمانان خارجي اين سمپوزيوم حضور دارند.

اين سمپوزيوم  از 21 آبان ماه آغاز شده و تا 10 آذر در محوطه برج ميلاد برگزار مي‌شود. علاوه بر هنرمندان مجسمه‌ساز خارجي 12 هنرمند داخلي در بخش اصلي و 10 هنرمند در بخش دانشجويي و يک هنرمند مدعو داخلي در اين سمپوزيوم حضور دارند.

نظر شما