دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۶۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
هم‌انديشي هزارمين سال سرايش شاهنامه «مسيحاي پارسي» با حضور اساتيد بنام و شاهنامه پژوهاني از ايران و تاجيکستان برگزار مي‌شود.
به گزارش «شهر» هم‌انديشي هزارمين سال سرايش شاهنامه «مسيحاي پارسي» با حضور اساتيد بنام و شاهنامه پژوهاني از ايران و تاجيکستان توسط سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي دوشنبه 30 آبان برگزار مي‌شود.  
اين مراسم که عصر دوشنبه در تالار فردوسي دانشگاه تهران برگزار مي‌شود دکتر رضا خاک راه اف، مسوول بخش طبع و نشر آکادمي ملي تاجيکستان و دکتر محمود اميدسالار از شاهنامه پژوهان کشورمان سخنراني خواهند کرد.  
برگزاري کنسرت موسيقي با حضور استاد شهرام ناظري و اجراي قطعه درفش کاوياني به همراه گروه فردوسي و آيين نقالي و شاهنامه‌خواني از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين هم انديشي است. هم انديشي هزارمين سال سرايش شاهنامه «مسيحاي پارسي» با هدف ترغيب دانشجويان به مطالعه اثر ماندگار حکيم ابوالقاسم فردوسي و آشنايي با شاهنامه به عنوان سرچشمه غني هويت اسلامي – ايراني و آسيب‌شناسي کم توجهي به متون کهن ادب فارسي برگزار مي‌شود.  
اين مراسم با همکاري دبيرخانه نکوداشت مفاخر ايران زمين، موسسه مالي و اعتباري فردوسي، مرکز گسترش زبان و ادبيات فارسي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و مجموعه فرهنگي تاريخي کاخ گلستان برگزار مي‌شود.
نظر شما