دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۶۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
توقع شهروندان از شهرداري بالارفته است
شهردار تهران با بيان اين که ماهيت خواسته‌هاي مردم نسبت به گذشته تغيير کرده است، افزود: اين همان آرزوي من در تهران به ويژه جنوب تهران بود. زماني خواسته مردم از شهرداري تنها نظافت و اقدام‌هايي اين چنيني بود اما اين نگاه و خواسته‌ها درحال‌حاضر تغيير کرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکترمحمدباقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز ـ29آبان‌ـ در مراسم بهره‌برداري از 55 پروژه شهري منطقه 19 تهران ضمن تبريک هفته بسيج، اين هفته را هفته رشادت و ايثار دانست و افزود: همچنين جاي دارد از شهداي غدير به ويژه شهيد حسن مقدم باد کنيم. اين شهيد بزرگوار و يارانش در دوران دفاع مقدس و نيز در حوزه بازدارندگي و قطع دست طمع دشمن به کشور، همانند يک ملت در برابر دشمن بودند.ايشان جزو نوادر کشورمان و موجب عزت مسلمانان هستند.

شهردار به آرزويش رسيد

شهردار تهران با بيان اين که ماهيت خواسته‌هاي مردم نسبت به گذشته تغيير کرده است، افزود: اين همان آرزوي من در تهران به ويژه جنوب تهران بود. زماني خواسته مردم از شهرداري تنها نظافت و اقدام‌هايي اين چنيني بود اما اين نگاه و خواسته‌ها درحال‌حاضر تغيير کرده است.

او ادامه داد: زماني موقعيت محلات منطقه 19 به صورت جزيره‌اي بود و هيچ راه ارتباطي و دسترسي مناسبي در منطقه وجود نداشت و شاهد مشکلات زيادي در حوزه مسائل فرهنگي، اجتماعي و تربيتي شهروندان بوديم.اما هم‌اکنون در اين منطقه جوانان متديني داريم که قهرمانان علم و دانش و ورزش کشور هستند.اين درحالي است که ايشان برخوداري کمتري از امکانات دارند.اين مساله نشان‌دهنده آن است که منطقه از نظر منابع انساني داراي نيروهاي نخبه و برجسته‌اي است که بايد به آنها توجه شود.

چندسال ديگر منطقه 19 نخبه‌باران مي‌شود

قاليباف با ابراز خرسندي از راه‌اندازي سراي محله در بيشتر محلات منطقه 19 تهران، اظهارکرد: به اطمينان در چند سال آينده سهم نخبه‌هاي علمي و ورزشي محلات منطقه افزايش و آسيب‌هاي اجتماعي کاهش مي‌يابد.

او تصريح‌کرد: اگر فردي در اين محلات به گناه و انحراف و اعتياد کشيده شود، بدون شک من نيز به عنوان شهردار تهران در گناه او شريک هستم چرا که مي‌توانستم با فراهم آوردن امکاناتي همچون زمين ورزش، خانه قرآن، مسجد، گود زورخانه و سينما مانع اين اتفاق شوم.همچنين اگر کسي به اين راه کشيده نشود و قهرمان المپيک‌هاي علمي و ورزشي شود، من در ثواب او شريک هستم.

دست به دست هم دهيم تا شهر خود را کنيم آباد

شهردار تهران در ادامه افزود: اگر بسيج ، روحانيون و شهرداري با محوريت مسجد با ريش سفيدان محل دست به دست يگديگر دهند به طورقطع بسياري از مشکلاتي که هم‌اکنون از وجود آن رنج مي‌بريم، حل خواهد شد و سطح فرهنگ و آگاهي افزايش و نگاه شهروندان به زندگي تغيير خواهد کرد.

او تاکيدکرد: ما در شهرداري تهران خود را مکلف مي‌دانيم با خرد جمعي و عقلانيت مسائل را حل کنيم و ارزش‌مداري را به شکل واقعي داشته باشيم.

حرکت برخلاف سنت‌هاي الهي محکوم به نابودي‌ست

قاليباف با بيان اين که پرده‌دري، شجاعت نيست و بايد بر مدار سنت‌هاي الهي حرکت کنيم، گفت: فرهنگ ها، افراد و جامعه اي ماندگار مي‌شود که مبتني بر سنت‌هاي الهي باشد و براين اساس حرکت کند در غير اين صورت هر جامعه و گروهي محکوم به شکست و نابودي است هرچند شايد در کوتاه‌مدت فرصتي در اختيار آن قرار گيرد.

شهردار تهران با تاکيد بر رعايت عدالت در عمل، اظهارکرد: براي تحقق عدالت انتظاردارم حداقل در يک نگاه رهگذرانه به تهران، فردي اختلاف طبقاتي بين مناطق تهران در زمينه سرانه‌هاي عمومي حس نکند.

کاهش فاصله جنوب با شمال شهر

شهردار تهران در پايان گفت: در شهرداري تهران سعي کرده‌ايم بر اساس قولي که از بدو ورود در مجموعه شهرداري مبني بر عدم افزايش فاصله شمال وجنوب شهر داديم عمل کنيم و امروز مدعي هستيم اين فاصله کمتر نيز شده است. امروز زير ساخت‌هاي خوبي در منطقه 19 فراهم است و توليد ثروت نسبت به پنج سال گذشته در اين منطقه متفاوت شده است.

بوستان ولايت قطب شهر مي‌شود

شهردار تهران با بيان اين که هم اکنون ادامه پروژه بوستان ولايت در حال طراحي است ، گفت : طراحي بخش هاي ديگر بوستان ولايت حدود 18 ماه زمان مي‌برد اما با آماده‌سازي اين طرح، بوستان ولايت قطب شهر تهران و نقطه توسعه‌اي براي جنوب شهر مي‌شود.

همين که پادگان قلعه مرغي به يک بوستان وسيع تبديل شد کار بسيار بزرگي بود اما اين ابتدايي‌ترين گامي بود که براي مجموعه بوستان ولايت برداشته شد و بسيار مهم بود که 300 هکتار محيط نظامي به فضاي فرهنگي وتربيتي تبديل شد و امروز کساني که در کنار بوستان ولايت زندگي مي کنند قدر آن را مي‌دانند.

بهره‌برداري از خط سه مترو در سال 91

او در ادامه به راه‌اندازي خط سه مترو تهران در سال 91 اشاره کرد و گفت : اين خط از خيابان آيت‌الله سعيدي شروع شده و با گذر از منطقه 19 به سمت ميدان راه آهن رفته و پس از طي خيابان ولي عصر(عج) به خيابان شهيد بهشتي مي‌رسد و در ادامه با عبور از بزرگراه رسالت ، بزرگراه شهيد صياد شيرازي، بزرگراه شهيد بابايي به محله ازگل و شهيد محلاتي مي‌رسد.براساس الويت‌ها ساخت اين پروژه از جنوب شهر آغاز شده است.

مترو تا 3ماه آينده به اکباتان مي‌رسد

شهردار تهران با اشاره به اين که بعد از خط يک و دو متروي تهران که به اتمام رسيده ، خط چهار نيز روزهاي نهايي خود را طي مي‌کند، اظهارکرد: اين خط هم اکنون از شرق تهران (ميدان شهيد کلاهدوز) تا غرب پايتخت(ميدان آزادي) رفته و در دو تا سه ماه آينده به سمت فرودگاه، شهرک اکباتان و منطقه 22 متصل مي‌شود.

نظر شما