يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۶۵۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصوير شهر از سرمايه‌گذاري روي پروژه جديد همايون اسعديان مي‌گويد.

تهران امروز: ابراهيم داروغه‌زاده، مديرعامل موسسه تصوير شهر كه از موسسات تابعه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس درباره توليدات اين موسسه به برخي شبهات پاسخ داد. وي ابتدا درباره نحوه سرمايه‌گذاري شهرداري تهران روي فيلم «بوسيدن روي ماه» گفت: «بوسيدن روي ماه» يک فيلم سينمايي است با محوريت دو خانواده شهيد که کماکان چشم انتظار خبري از عزيزانشان هستند که با توجه به همکاري موفق شهرداري تهران با آقايان منوچهر محمدي و همايون اسعديان در توليد فيلم «طلا و مس» تصميم گرفته شد که اين همکاري در پروژه فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» ادامه داشته باشد. بله، «طلا و مس» فيلمي بود که هم از نظر فرهنگي قابل قبول بود، هم از نظر هنري در جشنواره فيلم فجر مورد پسند منتقدان و داوران قرار گرفته بود وهم به لحاظ ارتباط با مخاطب توفيق داشت. ميزان سرمايه‌گذاري شهرداري تهران در فيلم اخير 60 درصد بوده و از 40 درصد باقي مانده، 20 درصد سهم آقاي منوچهر محمدي بود و 20 درصد سهم آقاي همايون اسعديان مي‌باشد.»

 

وي درباره شايعه‌هايي كه پيرامون سرمايه‌گذاري اين فيلم شكل گرفته از جمله اينكه گفته مي‌شود سرمايه‌گذار همه فيلم شهرداري تهران بوده و آقاي محمدي، پول هنگفتي از شهرداري گرفته بابت توليد فيلم گفت: « اينگونه نبوده است. به عبارتي ديگر، تا اين لحظه شهرداري تهران در تجربه‌هاي سينمايي خود با آقاي منوچهر محمدي، علاوه بر دستاوردهاي فرهنگي، از نظر سرمايه هم موفق بوده است. کل سرمايه‌اي که شهرداري براي «طلا و مس» گذاشته 160 ميليون تومان بوده و بيشتر از اين، از قبل فروش حقوق ويدئويي و تلويزيوني و اکران در سينماها، براي شهرداري بازگشت سرمايه وجود داشته است. »

 

هر چند بايد گفت حالا ديگر سرمايه‌گذاران اين فيلم حوزه هنري و شهرداري تهران است چرا كه «منوچهر محمدي» سهم خودش و آقاي اسعديان را به حوزه هنري واگذار کرده است. داروغه زاده در اين باره گفت:اين فروش و واگذاري بدون هماهنگي و مشورت با ما انجام شده و البته ما از آقايان گله‌منديم. شايد براي حوزه هنري هم جالب نباشد که به جاي تلاش براي توليد فيلم‌هاي فرهنگي اقدام به خريد يک فيلم توليد شده نمايد.برخي معتقدند نياز اين عزيزان براي حضور در جشنواره فيلم فجر ايشان را به اين سمت سوق داده است.

 

وي در پاسخ به اين سوال خبرگزاري فارس مبني بر اينكه «چرا فيلمسازاني که با شهرداري همکاري مي‌کنند به رانت خواري متهم مي‌شوند؟» گفت: متأسفانه يکسري جوسازي‌ها به اين خاطر است که برخي‌ مي‌خواهند ضعف‌هاي خودشان را بپوشانند. در واقع کساني که چنين ادعاهايي را مطرح مي‌کنند، بعضاً در پروژه‌هاي سينمايي سرمايه‌گذاري‌هايي کرده‌اند که نه از نظر فرهنگي بازدهي داشته نه از حيث اقتصادي. وقتي ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه کمرنگ بشوند گسترش اينگونه تهمت‌ها و گمانه زني‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

وي در انتها درباره بحث خريد حقوق فرهنگي آثار سينمايي که اخيرا توسط شهرداري مورد توجه قرار گرفته، گفت: ما اين طرح را آغاز کرده ايم. فيلم‌هاي سينمايي که از سال 1389 به بعد توليد شده‌اند پس از اکران و توزيع در شبکه نمايش خانگي مي‌توانند حقوق پخش فيلم‌هايشان در فرهنگسراها و مکان‌هاي فرهنگي شهرداري تهران را به موسسه تصوير شهر واگذار نمايند. پس از ثبت نام و تکميل فرم درخواست و قيمت گذاري توسط کميسيون مربوطه، قرارداد في ما بين موسسه و تهيه کننده فيلم منعقد مي‌شود. فيلم‌هاي سينمايي برگزيده چهارمين جشنواره فيلم شهر در اولويت هستند. سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در راستاي برنامه و سياست‌هاي خود در حوزه سينما ضمن حمايت کامل و سرمايه‌گذاري در اين طرح، در نظر دارد آثار خريداري شده را به صورت رايگان در سالن‌هاي سينمايي فرهنگسراهاي تهران براي شهروندان عزيز تهراني به نمايش بگذارد.

نظر شما