شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۶۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
در تجليل از مهدي اربابي پيشکسوت فوتبال عنوان شد/
در ششمين نشست از سلسله نشست‌هاي مفاخر شميران از مهدي اربابي پيشکسوت فوتبال و سرپرست سابق تيم ملي کشورمان با حضور بهرام افشارزاده مديرکل المپيک کشور، رنجبر رييس تربيت بدني شميرانات، محمدرضا طالقاني، امير حاج رضايي، داريوش مصطفوي، افشين پيرواني، عليرضا حيدري، محسن روشن، مجيد نامجو مطلق، بهروز ياورزاده، عباس شير خدا، داود روزبهاني و هادي طباطبايي تجليل و قدرداني شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ملل، در اين مراسم که جمع بسياري از پيشکسوتان ورزش و مسئولان ورزش کشور حضور داشتند، عليرضا زندوکيلي مدير فرهنگي و هنري منطقه يک و فرهنگسراي ملل ضمن تشکر از حضور صميمي و بي رياي بزرگان ورزش در اين مراسم گفت: اين جمع از پيشکسوتان دور هم نشان اين است که مرام و ادب هنوز نمرده است.

وي با بيان اينکه نشست‌هاي مفاخر شميران مردم محور است نه مسئول محور ادامه داد: وقتي مردم بخواهند از مفاخري مانند مهدي اربابي تجليل و قدرداني کنند، اين چنين گرم و يکدست ور هم جمع مي‌شوند.

مهدي اربابي نيز سخن خود را اين گونه آغاز کرد که «يا علي گفتيم و عشق آغاز شد/ يا حسين گفتيم و اشک آغاز شد/يا مهدي گفتيم و انتظار آغاز شد» و گفت: هر کاري در زندگي کردم وظيفه بوده و عنوان «مفاخر شميران» براي من سنگين است و من در اين حد نيستم. بسياري از رفقا و دوستان به ويژه حاضران اين مجلس هستند که به گردن فوتبال اين خطه خيلي حق دارند.

وي در گوشه ايي ديگر از صحبت هايش ضمن آرزوي اينکه همه باهم مهربان باشيم و دروغ نگوييم، به برخي از دغدغه‌هاي کنوني‌اش بعد از 34 سال و اندي خدمت در سازمان تربيت بدني اشاره کرد و افزود: دلم مي‌خواهد به بچه هاي شميران فوتبال آموزش دهم ولي زمين در اختيار ندارم و بزرگترين غصه ام اين است که به علت هزينه‌هاي بالا، نمي‌توانم با بچه ها کار کنم.

اربابي با بيان اينکه چيزهاي خوب در ورزش زياد داريم که قدرشان را نمي‌دانيم و به جاي حرف زدن بايد عمل کنيم افزود: عليرضا جاويد شهردار منطقه يک قول مساعد در اختيار دادن زمين را داده‌اند که من ضمن تقدير و تشکر از وي اين اتفاق را به فال نيک مي‌گيرم.

در اين نشست «اميرحاج رضايي» نيز از اينکه فرصتي از سوي فرهنگسراي ملل فراهم شده تا از بزرگان تا زماني که زنده هستند تقدير شوند و آرزوها و دغدغه هايشان را بدون واسطه مطرح کنند ابراز خرسندي کرد و گفت: اربابي نيازي به تعريف و تمجيد من ندارد چراکه همه او را مي‌شناسند و اصولا مردان بزرگ شناسنامه‌هايشان صفحه آخر ندارد و زاده نمي‌شوند بلکه با درد و رنج ساخته مي‌شوند.

در اين نشست صميمي بسياري از مسئولان از جمله محسن جلالي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک، عليرضا زندوکيلي مدير فرهنگي هنري منطقه يک، بهرام افشارزاده مديرکل المپيک کشور، رنجبر رييس تربيت بدني شميرانات و همچنين ورزشکاران و پيشکسوتان حرفه‌اي عرصه‌هاي مختلف ورزشي مانند طالقاني، امير حاج رضايي، داريوش مصطفوي، افشين پيرواني، عليرضا حيدري، محسن روشن، جعفر هاشمي، حسن رهبري، رضا رضوان، مجيد نامجو مطلق، محمد عرفاني، بهروز ياورزاده، داود روزبهاني و هادي طباطبايي حضور داشتند.

عباس شير خدا نيز در اين مراسم به اجراي برنامه پرداخت و قطعاتي را به اجراي اختصاصي به مهدي اربابي خواند.

مهدي اربابي متولد 1325 در شميران و از پيشکسوتان و مديران خوش سابقه ورزش است. وي طي سالهاي متمادي حضور در ميادين ورزشي و مديريتي ورزش،داراي سمتهايي نظير سرپرستي تيم ملي فوتبال ايران ، مربي تيم ملي جوانان ايران، رييس هيت فوتبال شميران،سرپرست هيئت فوتبال استان تهران ،سرپرست باشگاه پيکان و.... بوده است.

وي در طول زندگي حرفه‌اي خود مديريت باشگاه انقلاب، مسئول تربيت بدني وزارت خارجه، رييس تربيت بدني بنياد جانبازان، مدير عامل پگاه گيلان، سرپرست تيم سايپا و.... را برعهده داشته و در حال حاضر نيز رييس هئيت فوتبال شميران است.

اربابي که چهره‌اي محبوب و مورد احترام و اعتماد مردم، ورزشکاران و فوتباليست‌هاي کشور است نقش بسزايي در روحيه بخشي و ايجاد همگرايي در بين پيشکسوتان دارد و از بانيان اصلي محافل ورزشي و حرفه‌اي است.

نظر شما