شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۶۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
رئيس سازمان تبليغات اسلامي:
رئيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: از دغدغه‌هاي ما در شوراي ديني شهر تهران ، برگزاري جشن‌هاي بزرگ و تفريحات سالم است و از اين رو به شهرداري تبريک مي‌گوييم که در سال‌هاي اخير با تنوع برنامه‌ها امکاناتي را فراهم کرده که افراد و خانواده‌ها در آن شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار «شهر» حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي امروز ـ2آذرـ در همايش ملي تفريحات ورزشي، با بيان اين که مطلب افزود:شادابي جامعه از دغدغه هاي مهم ماست.در شوراي ديني شهرداري مصر هستيم تا برنامه ريزي خاصي براي تفريحات شهروندان داشته باشيم و اميدواريم با اقدامات خوبي که از سوي شهرداري تهران و شوراي شهر صورت مي گيرد گامي موثر راي داشتن جامعه‌اي سالم و شاداب برداريم.

او خاطر نشان‌کرد: در دين اسلام به بدن سالم و روح سالم اشاره شده و اگر به جامعه خود نگاه کرده و آن را با ساير جوامع مقايسه کنيم مي بينيم که در آن جوامع از کوچکترين فرصتي براي ورزش استفاده مي کنند اما بي‌تحرکي در جامعه ما هست و بايد براي اين موضوع برنامه‌ريزي کرده و امکانات آن را فراهم کنيم.

خاموشي با تاکيد بر ضرورت فراهم کردن امکانات عمومي و در دسترس براي خانواده‌ها اظهار کرد: يکي از اقدامات مطلوبي که شهرداري در اين چند سال انجام داده اين موضوع بوده است و بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که علما نيز به هيچ عنوان با تفريحاتي که مرزها در آن مشخص باشد مخالفتي ندارند و امروز شاهديم که پارکهاي ويژه بانوان و ورزش‌هاي ويژه انان که قبلا وجود نداشته ايجاد شده و در حال توسعه است.

او تصريح کرد: بايد به گونه‌اي به ورزش بپردازيم که ورزش هدف نباشد بلکه در جامعه متعالي ورزش جايگاه رفيع خود را داشته باشد و به اين وسيله جامعه به اهداف خود برسد.

خاموشي با بيان اين که شادابي و سلامت روحي و جسمي از نکات مهم در جمهوري اسلامي است ، گفت : با ورود تکنولوژي اوقات فراغت بيشتر مي‌شود و حکومت هايي موفق هستند که براي اين اوقات برنامه داشته باشند.

ورزش بايد آموزنده و پرورش دهنده باشد

بنابراين گزارش، دکتر محمد هادي ايازي کعاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران امروز در همايش ملي تفريحات ورزشي با اشاره به اقدامات شهرداري در اين حوزه طي سال‌هاي اخير گفت: در ايام تابستان 4 هزار سامانه نشاط برگزار شد و همچنين در بوستان آزادگان 30شب برنامه‌هاي مختلف فرهنگي‌وهنري برگزار شد و گاهي تا 100 هزار نفر جمعيت در آن حضور مي‌يافتند.

او با اشاره به احياي برخي ورزش‌هاي منسوخ گذشته اظهار کرد: تفريحات ورزشي علاقه افراد در گروه را زياد مي‌کند و اين مهم است که ورزش آموزنده و پرورش دهنده باشد.

ايازي با اشاره به کارکردهاي تفريحات ورزشي گفت: کارکردهاي اجتماعي ، فردي ، توامند سازي ، کارکرد اقتصادي ، کارکرد فرهنگي و همچنين کارکردهاي سياسي از نتايج انجام فعاليت هاي ورزشي است که هر يک موجب ايجاد همبستگي ، کاهش آسيب هاي اجتماعي ، شادابي و افزايش روحيه ، اشتغال زايي و افزايش مهارت هاي ارتباطي مي‌شود.

اوتصريح کرد : بالابردن آگاهي‌هاي عمومي ؛ ايجاد نگرش ، توسعه مباحث مرتبط با تفريحات ورزشي و غيره از اهدافي است که با برگزاري اين همايش دنبال مي‌شود.

تفريحات زيرساخت فعال شدن نظام جمهوري اسلامي است

همچنين سيدمحمد حاج‌آقا رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران نيز با بيان اين که خدا را شاکريم که اقداماتي که در اين زمينه انجام مي‌شود در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در توسعه ورزش همگاني و شادابي جامعه است ، گفت : در اين راستا امسال و سال گذشته و با حمايت معاونت اجتماعي شهرداري اقدامات مختلفي در اين زمينه انجام شد و به عنوان نمونه در پارک رازي بيش از 30 عنوان فعاليت و در بوستان آزادگان 235 فعاليت فرهنگي و هنري رايگان ارائه شد و جشنواره شعبانيه نيز از جمله اقداماتي بود که در اين راستا صورت گرفت.

او افزود: در جشنواره شعبانيه يک چهارم جمعيت تهران حضور داشتند و از اين رو لازم بود تا با نگاهي علمي و آسيب شناسي به اين موضوع پرداخته شود که اين همايش با حضور فرهيختگان ، اساتيد دانشگاهي و حوزوي برگزار شد و 600 مقاله دريافت شد و اميدواريم کار انجام شده برنامه‌ريزي براي پشتوانه شادي و نشاط در تهران و سايرکلان شهرها باشد.

آقامير اظهارکرد: تفريحات زير ساخت شادابي و نشاط و سلامت و فعال شدن نظام جمهوري اسلامي است و اقداماتي که صورت گرفت و همچنين موضوع تفريحات از تاکيدات شهردار تهران است تا به اين وسيله بخشي از نياز جامعه برطرف شود.

او با اشاره به همکاري شورا در اين زمينه گفت: حمايت هاي خوبي توسط شوراي شهر انجام شد و همچنين معاونت اجتماعي نيز توانست به اين فعاليت‌ها در راستاي توسعه کارآمدي دين در عرصه اجتماع گام بردارد.

آقامير ضمن تبريک هفته بسيج گفت: آسايش امروز جامعه را مديون بسيجياني هستيم که در دوران دفاع مقدس در ميدان بودند و از ارزش هاي دفاع مقدس دفاع کردند.

او با اشاره به حمايت هاي رئيس سازمان تبليغات اسلامي از اقدامات شهرداري در اين زمينه گفت: اميدواريم همه اين حمايت ها ادامه داشته باشد تا بتوانيم اين خواست مردم در شادي و نشاط را با همکاري يکديگر محقق کنيم.

نظر شما