شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
در همايش مشترک شهرداري منطقه 22 و ناحيه بسيج عمار ياسر؛
شهرداري منطقه 22 با مشارکت ناحيه بسيج عمار ياسر، همايش مشترکي را با هدف گسترش فرهنگ بسيج همچنين قدرداني و تجليل از بسيجيان نمونه در سينما دهکده برگزار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، اين همايش با حضور مرادي شهردار منطقه، سردار عصار فرمانده دانشگاه علوم انتظامي ناجا، جعفري فرمانده مرکز مقاومت بسيج شهرداري تهران، قائم مقام شهردار، معاونان حوزه هاي اجتماعي فرهنگي و برنامه ريزي و توسعه شهري، سرهنگ قوامي فرمانده ناحيه عمار ياسر منطقه 22، رييس کلانتري 141 شهرک گلستان، ائمه جماعات، فرماندهان و اعضاي پايگاههاي بسيج منطقه، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان، شوراياران محله هاي 9 گانه منطقه و .... برپا شد.

در اين همايش حسين مرادي شهردار منطقه ضمن تبريک هفته بسيج به بسيجيان گفت: « فرهنگ بسيج، فرهنگ عاشورايي است. شاخصه ها و ويژگي هاي ممتاز بسيج طي دوران جنگ، نمود عيني و عملي پيدا کرد و در دوران پس از جنگ تحميلي نيز ادامه يافت. در دوران 8 سال دفاع مقدس همه اقشار جامعه از زن و مرد و پير و جوان، بسيج شدند و با بذل جان و مال خود، از ارزشها و آرمانهاي انقلاب دفاع کردند و اين از خصوصيات ياران و اصحاب امام حسين (ع) در کربلا بود. »

وي افزود: « منطقه 22 منطقه اي رو به پيشرفت و توسعه است و براي اين توسعه ، همکاري تمامي نهادها و ارگانها را مي طلبد. خوشبختانه با تعامل خوبي که با پايگاههاي بسيج و حوزه هاي مربوطه صورت گرفته، شهرداري منطقه در بخش فيزيکي، کالبدي و سخت افزاري همچنين بخش نرم افزاري براي همراهي با پايگاههاي بسيج منطقه، اعلام آمادگي کرده است. اختصاص زمين و فضاي مناسب همچنين اختصاص بخشي از فضاي مساجد و حسينيه هاي موجود در منطقه براي فعاليت پايگاههاي بسيج از جمله اقدامات شهرداري منطقه 22 براي مشارکت در فعاليت اين پايگاهها بوده است. اميدواريم با اينگونه مشارکتها، شهروندان بزودي شاهد همکاري بيش از پيش 2 نهاد شهرداري و بسيج براي ارائه خدمات فرهنگي مناسب خواهند بود. »

در بخش ديگري از اين همايش، حجت الاسلام حسيني امام جماعت مسجد شهرک صدرا با استقرار در جايگاه سخنران، با ارائه صحبتهايي در خصوص نهضت عاشورا و دلايل ماندگاري اين نهضت پس از گذشت قرنها، با قدرداني از اقدام شهرداري و ناحيه بسيج عمار ياسر در برگزاري همايش مشترک بسيج گفت: « چنين اقدامي جاي تحسين وقدرداني دارد و اميدواريم اينگونه برنامه ها و همايشها که در راستاي اعتلاي فرهنگ بسيج برگزار مي شود، در آينده نيز ادامه يابد. »

اين همايش با اجراي برنامه هايي چون تواشيح، خاطره گويي و .... همراه بود و در پايان به بسيجيان نمونه منطقه 22، لوح تقدير و هدايايي تقديم شد. 

نظر شما