دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۶۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
مجسمه‌ساز پرکار و برجسته گرجستاني معتقد است که برگزاري سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه در تهران در صورت استفاده از سنگ‌هاي مختلف مي‌توانست جذاب‏تر برگزار شده و در نهايت به ساخت مجموعه متنوعي از مجسمه‌ها در اشکال و رنگ‌هاي هنري مختلف منجر شود.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي تهران، جان گوگا بريشويلي، مجسمه‌ساز گرجستاني که تاکنون در بسياري از سمپوزيوم‌هاي بين‌المللي شرکت کرده، ارزيابي مثبتي از برگزاري سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي در تهران دارد و مي‌گويد: فکر مي‌کنم در کنار تمام نکات مثبت اين سمپوزيوم، جاي خالي تنوع در سنگ‏ها حس مي‏شود. البته همه مسائل مرتبط به سمپوزيوم از پذيرايي و اسکان گرفته تا برخورد دوستانه مجريان، دستياران و هنرمندان حاضر در اينجا بسيار قابل قدرداني است.

 

او افزود: اما در مورد گزينه تنوع استفاده از سنگ‌هاي مختلفي چون گرانيت، مرمر و ديگر موارد، دليلم اين است که تنوع سنگ بدون شک به تنوع شکل‌گيري آثار و تفاوت در کار هنرمندان منجر مي‌شد که در نوع خود اتفاق جالبي بود. يعني وقتي برنامه اين است که سمپوزيوم تنها روي سنگ متمرکز شود مي‌توان از انواع سنگ‌ها و در رنگ‌هاي مختلف استفاده کرد.


مجسمه‌ساز گرجستاني درباره سفر به ايران و دستاوردهاي آشنايي با اين کشور مي‌افزايد: راستش را بخواهيد، آنقدر درگير ساخت مجسمه‌ايم که هنوز فرصت نکرده‌ام وارد شهر شده و از نزديک مکان‌هاي مختلف شهر را ببينم. اميدوارم که بتوانيم در روزهاي پاياني از تهران بازديد کنيم. البته آشنايي ما با همکاران و دوستان خوبي که در سمپوزيوم حضور دارند خود نشان از صميميت و همدلي ايراني‌ها به ويژه با هنرمندان دارد.


او ادامه داد: مديران برگزاري سمپوزيوم برنامه‌ريزي کرده‌اند تا در روزهاي آينده ما را براي بازديد به اصفهان و شيراز ببرند اما تا زماني که کار مجسمه‌ها تمام نشود، من هيچ برنامه‌اي براي سفر ندارم. چرا که ما به تهران آمده‌ايم تا کارمان را به موقع به پايان برسانيم، حالا اگر هم فرصتي دست نداد، در سفرهاي بعدي شهرهاي ايران را خواهيم ديد.


تاکنون آثار بريشويلي در مجموعه‌هاي خصوصي کشورهايي مانند فنلاند، استراليا، روسيه، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره‌جنوبي، هلند، لهستان، اسپانيا، اوکراين، آمريکا، اتريش و انگلستان به نمايش در آمده است.

نظر شما