دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۶۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 4 از تجهيز کتابخانه‌هاي 320 مدرسه منطقه به کتاب‌هاي علمي، پژوهشي و فرهنگي و مذهبي خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 سمانه زماني با اعلام اين خبر افزود: به منظور ارتقاء سرانه هاي آموزشي مدارس و افزايش ميزان علاقمندي دانش آموزان جهت استفاده بهينه از فضاهاي آموزشي، طرح تجهيز کتابخانه مدارس به کتاب هاي علمي ، آموزشي ،فرهنگي و اجتماعي در 320 مدرسه منتخب اجرا شد.

وي افزود: در مرحله نخست از اين اجراي اين طرح 27 عنوان کتاب فرهنگي و مذهبي  شامل كتاب هاي پرسش از خدا ، شميم شهادت، مقام ادب، تفسير نفيس ، چشمه هاي معرفت ، جلوه هايي از نور   و . . .  در دبيرستان ها و هنرستان هاي دولتي سطح منطقه توزيع شد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي در ادامه افزود: در ادامه اجراي اين طرح که همزمان با هفته کتاب و کتابخواني اجرا شد، 1000 جلد كتاب با عنوان "علم و عقل"  با همکاري  سازمان اتوبوسراني در ايستگاه هاي سيار شهروندي نواحي 9 گانه منطقه توزيع  شد.

زماني با بيان اينکه نهادينه کردن فرهنگ کتاب و کتابخواني تنها راه حل ارتقاء سرانه هاي آموزشي و کسب تجربه دانش آموزان در مراحل تحصيل و زندگي نيست گفت: علاوه بر ايجاد بستر لازم براي استفاده دانش آموزان از فضاهاي کتابخانه ها، تورهاي مختلف آموزشي ،علمي،تفريحي و ورزشي نيز در طول سال تحصيلي براي دانش آموزان مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است که در قالب طرح شهر در دست بچه ها اجرا مي شود.

نظر شما