يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
سومين سوگواره فرهنگي ادبي «سبز سرخ» برگزار مي‌شود
مدير فرهنگي هنري منطقه 22 از برگزاري سومين سوگواره فرهنگي ادبي «سبز سرخ» و گفت: در اين برنامه از مقام علمي و پژوهشي دكتر محمدحسين رجبي دواني، عاشوراشناس و پژوهشگر تاريخ اسلام تجليل مي‌شود.

اكبر بختياري در گفت و گو با خبرنگار«شهر» با بيان اينكه در اين دوره از سوگواره نيز هم چون دوره‌هاي گذشته، شاعران عاشورايي منطقه حضور خواهند داشت و آخرين سروده‌هاي خود را در رثاي سيد و سالار شهيدان و 72 تن ياران وي قرائت مي‌كنند، گفت: همچنين صابر خراساني در اين برنامه شعرخواني مي‌كند و در حضور اين شاعر اهل بيت (ع) از شاعران جوان عاشورايي قدرداني خواهد شد.


رييس فرهنگسراي تهران با بيان اينكه سخنراني محمدحسين رجبي دواني و مراسم تجليل از وي بخش ويژه اين برنامه محسوب مي‌شود، اظهار داشت: اجراي نمايش آييني «شوق حضور» نوشته مرحومه معصومه فيلي و به کارگرداني شيوا کاتوزيان از ديگر برنامه‌هاي سومين سوگواره فرهنگي ادبي «سبز سرخ» است.


بختياري تصريح كرد: در اين برنامه هنري 10 پرده از عاشورا توسط گروه 30 نفره‌اي از دختران دانشجوي هنرمند به صورت نماهنگ اجرا مي‌شود. اين برنامه در روز شنبه 12 آذرماه از ساعت 15 تا 17 در مجتمع فرهنگي اجتماعي امام علي (ع) برگزار مي‌شود.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 آيين تعزيه با حضور هنرمندان عاشورايي را از ديگر برنامه‌هاي محرم در اين منطقه اعلام كرد و ادامه داد: اين برنامه از سوي خانه فرهنگ گرمدره همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني در شهرك گرمدره برگزار مي‌شود و شوراي شهر، شهرداري، پايگاه بسيج قمر بني‌هاشم و آتش‌نشاني شهرك در برگزاري آن مشاركت دارند.


به گفته بختياري، نشست عاشوراييان با موضوع نقش زنان در واقعه عاشورا با حضور فروغ نيلچي‌زاده مشاور امور بانوان سازمان فرهنگي هنري در روز سه‌شنبه هشتم آذرماه از ديگر برنامه‌هايي است كه به مناسبت ماه محرم در فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما