سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را، حرکتي برآمده از روح و حقيقت مکتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: بسيج، حرکتي مردمي است که با حضور همه قشرها، از دل ملت و براي ملت تشکيل شده و در همه عرصه هاي دفاع، علم، هنر، سازندگي، سياست، فرهنگ، ياري مستضعفان، توليد، فناوري، ورزش، درخششهاي بين المللي و در هر کار خير، حضوري پربرکت داشته است.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (يکشنبه ) در اجتماع با شکوه هزاران نفر از اقشار نمونه ي بسيج سراسر کشور، بسيج را رهروِ پرافتخار مکتب عاشورا، يادگار ماندگار و الهام بخش ملت ايران در تاريخ، و حرکتي «از دل مردم و براي مردم» خواندند و با اشاره به عصبانيت زورگويان جهان از قدرت الگوسازي نظام اسلامي خاطرنشان کردند: امروز شعارهاي مردم مصر و تونس در نيويورک و کاليفرنيا تکرار مي شود و مردم مصر و تونس نيز به صراحت، حزب الله، حماس و جهاد را الگوي خود مي خوانند و همه مي دانند که اين گروهها نيز، درس استقامت و شکستن بتهاي استکبار را از معلم اول عصر جديد بشر، يعني امام بسيجي ملت ايران و ملت صبور و مقتدرش فرا گرفته اند.  فرمانده کل قوا در اين مراسم که در محل سازمان بسيج مستضعفان برگزار شد با اشاره به تناسب «هويت و حقيقت بسيج با هويت محرم و عاشورا» افزودند: اباعبدالله الحسين (ع) و يارانش، با همه وجود و در اوج فداکاري و ايثار، براي اعلاي کلمه حق و نجات خلق به ميدان آمدند و در تاريخ بذر «معرفت، بصيرت، اخلاص و موقع شناسي» پاشيدند و اين حقايق، زمينه ساز شکل گيري جريان فزاينده اي شد که از ظهر عاشورا تا امروز و تا هميشه تاريخ بشر، رو به گسترش بوده است.

 

رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را، حرکتي برآمده از روح و حقيقت مکتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: بسيج، حرکتي مردمي است که با حضور همه قشرها، از دل ملت و براي ملت تشکيل شده و در همه عرصه هاي دفاع، علم، هنر، سازندگي، سياست، فرهنگ، ياري مستضعفان، توليد، فناوري، ورزش، درخششهاي بين المللي و در هر کار خير، حضوري پربرکت داشته است.

رهبر انقلاب اسلامي، بسيج را يک مجموعه حزب الله واقعي ناميدند و در تبيين فرهنگ و تفکر بسيج خاطرنشان کردند: بسيج سياسي است اما «سياست زده، سياسي کار و جناحي» نيست. بسيج مجاهد است اما بي انضباط و افراطي نيست، عميقاً متدين و متعبد است اما متحجر و خرافي نيست، با بصيرت است اما از خودراضي نيست، اهل جذب حداکثري است اما غيور است و درباره اصول تسامح نمي کند، طرفدار علم است اما علم زده نيست، اخلاق اسلامي دارد اما اين اخلاقش رياکاري نيست، در آباد کردن دنيا فعال است اما خود اهل دنيا نيست.

 

حضرت آيت الله خامنه‌اي، فرهنگ بسيجي را مجموعه اي از معرفت ها، روشها و منشهايي خواندند که مي تواند مجموعه هاي عظيمي را در دل ملتها بوجود آورد و تضمين کننده حرکت مستقيم آنها باشد.

ايشان تأکيد کردند: بسيج تفکري است که در خارج عينيت يافته و بواسطه فرهنگ و خصوصياتش، مي تواند تعيين کننده سرنوشت ايران و فراتر از ايران باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به موج رو به گسترش بيداري و خيزش ملتهاي منطقه، استقامت و شکستن اسطوره هاي دروغين را درس بزرگ امام و ملت بسيجي ايران به ملتهاي جهان خواندند و با يادآوري شعارهاي مشابهي که در شهرهاي مختلف امريکا و کشورهاي منطقه شنيده مي شود افزودند: اين حقايق، نشان مي دهد که تفکر و فرهنگ ملت ايران، عينيت يافته و الگوساز شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از حرکتهاي اسلامي رو به گسترش ملتهاي منطقه افزودند: کساني که با حقيقت الهام بخش انقلاب اسلامي آشنا بودند، سي سال در انتظار اين خيزش پربرکت بسر مي بردند و مستکبران عالم نيز سي سال از تصور بروز خيزشهاي الهام گرفته از انقلاب اسلامي بر خود مي لرزيدند و در وحشت بسر مي بردند اما اکنون جمهوري اسلامي به کانون اصلي حرکت بيداري ملتها تبديل شده و همين واقعيت، دشمنان را خشمگين کرده است.

رهبر انقلاب مرعوب کردن ملتها و سران کشورها را روش اصلي قدرت طلبان جهاني خواندند و در تبيين بيشتر علت عصبانيت مستکبران از جمهوري اسلامي افزودند: ملت ايران پرده رعب و وحشت از مستکبران را کنار زد و به ملتها نشان داد که هيمنه زورگويان جهاني، صوري و ظاهري است و مي توان آنها را درهم شکست، به همين علت قدرتهاي ستم پيشه جهان از دست نظام اسلامي، عصباني و خشمگينند.

حضرت آيت الله خامنه اي با رد تهمتهاي دستگاه سياسي تبليغات غرب مبني بر دخالت ايران در راه اندازي خيزش ملتها افزودند: جمهوري اسلامي نيازي به اين کارها ندارد چرا که بقا، ايستادگي و صداقت نظام اسلامي، به خودي خود الهام بخش و هدايتگر ملتهاست.

ايشان، تلاش قدرتهاي غربي را براي سرکوب و منحرف کردن حرکت اسلامي ملتهاي منطقه، تلاشي ناکام دانستند و تأکيد کردند: جريان آگاهي و بيداري اسلامي که فعلاً در منطقه عربي شکل گرفته، دنيا را تحت تأثير قرار داده و حرکتهايي که در امريکا و اروپا ديده مي شود نشان دهنده تغييرات عظيمي است که دنيا در آينده شاهد آن خواهد بود.

رهبر انقلاب تأکيد کردند: حرکتهاي اسلامي ملتها بدون شک ماندگار و پيش رونده است و با بيداري پي در پي ملتها، دست نشاندگان استکبار يکي پس از ديگري از عرصه خارج مي شوند و شوکت و اقتدار اسلام روز به روز بيشتر خواهد شد.

حرکت رو به پيشرفت ملت ايران در 32 سال اخير و پيروزي ملت بر چالشهاي گوناگون دشمنان، نکته اي بود که رهبر انقلاب با استناد به آن تأکيد کردند: ملت ايران با همين فرهنگ و آموزه ها، بسياري از ناممکن ها را ممکن کرده و با استمرار همين روحيه، پيروزي قطعي را نصيب خود خواهد کرد.

ايشان با اشاره به تلاش تازه دشمنان براي ايجاد چالش در مقابل ملت ايران افزودند: ملت ما با تکيه بر ايمان و استقامت و هوشياري، به غلبه بر تهديد و تحريم و اينگونه مسائل عادت کرده است و پروردگار به فضل خويش، پيروزي چنين ملتي و در نهايت پيروزي امت اسلامي و اسلام عزيز را مقدر کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم آمادگي مردم و مسئولان در قضاياي گوناگون افزودند: مسئولان قدر اين ملت را بدانند و قواي سه گانه به بهترين وجه به وظايف خود عمل کنند.

اين مراسم با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به ميدان و نواختن سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

سپس حضرت آيت الله خامنه اي با حضور در يادمان شهدا و قرائت فاتحه، علو درجات شهداي عزت و سرافرازي ايران اسلامي را مسئلت کردند.

سان از نيروهاي حاضر در ميدان، قسمت ديگر برنامه حضور رهبر انقلاب در جمع واحدهاي نمونه بسيج اقشار بود.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين جانبازان و ايثارگران عرصه دفاع و جهاد ايران اسلامي را مورد تفقد قرار دادند.

در اين مراسم سردار سرلشگر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به برنامه تحول کمي و کيفي بسيج گفت: تغيير رويکرد بسيج به دفاع همه جانبه، تشکيل قرارگاههاي جديد با هدف مقابله با جنگ نرم، تربيت و توانمندسازي همه اقشار بسيج، ايجاد شبکه هاي اجتماعي مدافعان انقلاب از جمله اقدامات انجام گرفته است.

سرلشکرجعفري افزود: محروميت زدايي با توسعه فعاليتهاي سازندگي بسيج و نيز حضور فعال در جهاد علمي از ديگر راهبردهاي بسيج تعريف شده است.

سردار نقدي رياست سازمان بسيج مستضعفان هم در گزارشي گفت: تقويت بنيه معنوي، زنده نگه داشتن روحيه دفاع و ايثار با استفاده از برنامه هاي فرهنگي نظير کاروانهاي راهيان نور، تمرکز بر جهاد علمي و اقتصادي و راه اندازي نظام تربيتي با تعالي معرفت بصيرت و اخلاق بسيجيان از برنامه اين سازمان بوده است.

در اين مراسم همچنين از بسيجيان نمونه در بخشهاي مختلف دانشگاهي، فرهنگي، دانش آموزي و ورزشي تقدير شد و نمايش ميداني هم با الهام از کارنامه سي ساله بسيج در عرصه هاي مختلف به شکل زيبايي به اجرا درآمد.

نظر شما