شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
جمشيد مشايخي بازيگر پيشكسوت سينماي ايران 77 ساله شد.

به گزارش «شهر» اين بازيگر سينما در سالروز تولدش، گفت:تنها آرزويم اين است كه بعد از رفتنم بگويند، خدا رحمتش كند.

 

وي افزود: رفتن از دنيا برترين قانون خداست و همانجور كه بسياري از بزرگان رفتند ما هم مي‌رويم اما دوست دارم با نام نيك از دنيا بروم.

 

اين بازيگر خاطر نشان كرد: هميشه دوست داشتم در سالهاي پاياني عمرم به روستايي بروم و در آنجا در كنار افراد پاك و شريف در دل طبيعت زندگي كنم. چرا كه روستايي‌ها آدم‌هاي بسيار خوبي هستند و در آنجا از دروغ و تظاهر خبري نيست.

 

مشايخي درباره فعاليت‌هاي جديد بازيگري‌اش گفت: فعلا فعاليت خاصي ندارم اما از مدتها قبل طرحي با نام موقت «هديه» داشتم كه آنرا اخيرا به جوان با استعدادي به نام ستوده داده‌ام كه آنرا به صورت فيلمنامه درآورده است. اگر تهيه كننده‌اي پيدا كنيم آنرا جوان ديگري به نام مقدم به عنوان تجربه اول فيلم سازي‌اش خواهد ساخت.

 

وي با اشاره به موضوع اين فيلم اظهار كرد: كار درباره بچه‌هايي است كه رفتند تا ايران بماند و به نواميس ما تجاوز نشود. كاري دلي و عاشقانه كه اميدوارم ساخته شود.

 

اين بازيگر پيشكسوت درباره وضعيت جسمي‌اش خاطر نشان كرد: روي هم رفته خوب هستم و خدا را شكر، مشكل خاصي ندارم.

 

جمشيد مشايخي يكي از ماندگارترين چهره‌هاي عرصه بازيگري متولد 6 آذر 1313 در تهران است و از سال 1336 با نمايش «وظيفه پزشك» فعاليت بازيگريش را آغاز كرد و با فيلم كوتاه «جلد مار» در سال 42 مقابل دوربين رفت و دو سال بعد با فيلم «خشت و آينه» وارد سينما شد.

 

اين هنرمند تا به امروز ايفاگر نقش‌هاي ماندگاري بوده است كه از جمله آنها مي‌توان به فيلمهاي «گاو»، «قيصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنكبوت»، «كمال‌الملك»، «گل‌هاي داودي»، «آوار»، «پدر بزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روي آب»، «يك بوس كوچولو»، «جرم» و «سيزده59» و مجموعه‌هاي «هزاردستان»، «داستان هاي مولوي»، «سلطان صاحبقران»، «امام علي(ع)»، «پهلوانان نمي‌ميرند» و «ستايش» اشاره كرد.

 

 

منبع:ايسنا

نظر شما