پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:
وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ديدار با رييس جمهوري افغانستان گفت: براساس گزارش‌ها قاچاقچيان سالانه 60 ميليارد دلار از قاچاق مواد مخدر سود مي‌برند و بدنامي آن براي افغانستان است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ مصطفي محمدنجار در اين ديدار ضمن بررسي راه‌هاي مقابله با توليد و قاچاق مواد مخدر گفت: براساس گزارش‌ها قاچاقچيان سالانه 60 ميليارد دلار از قاچاق مواد مخدر سود مي‌برند و بدنامي آن براي افغانستان است.

 

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرکه براي شرکت در پنجمين اجلاس وزيران کشور ايران، افغانستان و پاکستان به کابل سفر کرده است، در اين اجلاس اعلام کرد حضور غربي ها در افغانستان باعث افزايش ناامني و افزايش توليد مواد مخدر در اين کشور شده است.

محمدنجار گفت: کشت و توليد مواد مخدر در افغانستان از 10 سال پيش که آمريکائيها وارد افغانستان شدند تاکنون حدود چهل برابر شده است.

 

وي ابراز اميدواري کرد در اين نشست سالانه رايزني‌هاي خوبي صورت گيرد و نتايج خوبي گرفته شود تا بتوانيم با بلاي خانمان‌سوز مواد مخدر که منطقه و جهان را تهديد مي‌کند با جديت مبارزه کنيم.

همچنين حامد کرزاي رييس جمهور افغانستان در اين ديدار اقدامات ايران را در مبارزه با مواد مخدر ستودني دانست و بر لزوم تلاش و هماهنگي بيشتر براي مقابله با کشت و قاچاق مواد مخدر تاکيد کرد.

وي با تاکيد به اينکه توليد و قاچاق مواد مخدر به عاملي براي نگراني منطقه‌اي مبدل شده از تاجيکستان و روسيه نيز خواست در امر مبارزه با مواد مخدر که سالانه جان 45 هزار نفر را مي گيرد، سهيم شوند.

نظر شما