شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۶۷۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
نخستين مسابقه عكاسي«تهران 90» برگزار مي‌شود
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در نظر دارد با برگزاري نخستين دوره مسابقه عکاسي مجازي با عنوان «تهران90» در دو بخش عكس‌هاي معاصر و عکس‌هاي قديمي تاريخ مصوري را از تهران تهيه و نگهداري كند.

به گزارش خبرنگار «شهر» ،موزه عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگي وهنري شهرداري تهران در پي برگزاري 6 دوره مسابقه عکاسي با موضوعات «سوگواره عکس عاشورا» (سه دوره) ، «آئين‌هاي سرور و شادماني ملي و مذهبي» ، «تهران 86» و «اديان توحيدي» در نظر دارد، اولين دوره مسابقه عکاسي مجازي خود را در ادامه مسابقات برگزارشده با عنوان «تهران 90» در دو بخش معاصر و عکس قديمي برگزار کند.

 

براساس اين گزاش در سال 1386 مسابقه عکاسي با عنوان «تهران 86» برگزار شد و با توجه به تغيير و تحولات روز به روز کلان شهر تهران موزه عکسخانه بر آن است تا هر چهار سال مسابقه عکسي را با عنوان «تهران» برگزار کند، اين عکسها بعد از گذشت چند دوره مي‌تواند به عنوان تاريخ مصور و معاصر شهر تهران گنجينه ارزشمندي شود و مورد استفاده محققين و پژوهشگران قرار بگيريد.

 

موضوع‌هاي مسابقه در دو بخش تهران در سال 1390 و عکسهاي قديمي تهران از سال 1300 تا 1357 تعريف شده است که نگاهي به فعاليتها و مشاغل مختلف جديد و قديم در شهر تهران،حفظ و نگهداري ابنيه قديمي و تبعات تخريب ابنيه تاريخي،نگاهي به معضل ترافيک در شهر تهران ، مناظر زيباي شهر تهران و مناظر نازيباي شهر تهران از موضوع‌هاي بخش تهران در سال 1390 است.

 

بنابراين گزارش علاقه‌مندان براي شرکت در عکاسي «تهران 90» تا 30دي سال جاري، فرصت دارند تا آثار خود را با مراجعه به سايت موزه عکسخانه شهر به نشاني http://www.iranphotomuseum.com ارسال کنند. اطلاع رساني و مراسم اهدا جوايز اين مسابقه نيز اسفند 1390 انجام خواهد شد.

 

جوايز اين مسابقه در بخش اول،براي نفر نخست000/000/10 ريال، براي نفر دوم000/000/7 ريال و نفرسوم 000/000/ 5 ريال است. در بخش دوم نيز به عکس برگزيده اول 000/000/2 ريال ،عکس برگزيده دوم 000/000/2 ريال و به عکس برگزيده سوم 000/000/2 ريال اهداء مي‌شود. حق التاليف به هر عکس راه يافته به نمايشگاه بجز نفرات اول تا سوم هداياي ارزشمند تعلق خواهد گرفت.

 

همايون امير يگانه، منصوره معتمدي و ابراهيم سيسان از داوران اين مسابقه هستند.

 

بنابراين گزارش شرکت تمام عکاسان در مسابقه عکاسي «تهران90» آزاد و بدون صرف هزينه است و هر عکاس مي‌تواند در هر بخش حداکثر 5 عکس رنگي يا سياه و سفيد ارسال کند.

 

با توجه به سيستم ارزيابي و داوري به شکل ديجيتال تمام عکس‌ها بايستي در قالب فايل ارسال شوند.اندازه فايل عکس ارسالي بايد 16*21 و حداکثر 600 پيکسل در قالب jpg باشد.

نظر شما