شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۸۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
ناوگان حمل و نقل عمومي امكانات و تسهيلات گسترده‌اي را براي تردد راحت شهروندان در تاسوعا و عاشوراي حسيني فراهم آورده و نسبت به تقويت ناوگان با اين هدف كه درصد بيشتري از سفرهاي شهروندان را تحت پوشش قرار دهد، اقدام كرده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري افزود: در مرحله اول سعي مي‌كنيم حركت منظم و سريع قطارها را در روزهاي تاسوعا و عاشورا داشته باشيم چرا كه بسياري از شهروندان در اين ايام براي شركت در مراسم عزاداري از مترو استفاده مي‌كنند و به رغم تعطيلي اين دو روز شاهد انبوه مسافران در مترو خواهيم بود.

اعزام قطار‌هاي فوق العاده مترو به ايستگاه‌هاي شلوغ

او با اشاره به اين كه مترو با تمام ظرفيت به مسافران خدمات مي‌دهد و به اين منظور قطارهاي فوق‌العاده‌اي هم در نظر گرفته شده تا در ايستگاه‌هايي كه ازدحام مسافر بيشتر است خدمات‌رساني كنند، اظهار كرد: پيش‌بيني لازم براي روزهاي تاسوعا و عاشورا به ويژه در برخي از ايستگاه‌ها كه شلوغ‌ترند، صورت گرفته تا با استفاده از واگن‌هاي فوق‌العاده به تقاضاهاي سفر پوشش مناسب بدهيم.

معاون شهردار تهران با تاكيد بر برنامه‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي مترو، تصريح كرد: از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به اجراي نمايش‌هاي مذهبي در 5  ايستگاه، برپايي نمايشگاه عکس در ايستگاه‌ چهارراه حضرت ولي‌عصر (عج) و پخش كليپ‌هاي تصويري متناسب با ماه محرم از طريق نمايشگرها و پخش سخنراني و نوحه از طريق سيستم صوتي ايستگاه‌هاي مترو اشاره كرد.

تقويت اتوبوسراني در مسيرهاي منتهي به مساجد و تکايا

او با بيان اين كه ناوگان اتوبوسراني براي برنامه‌هاي انجام شده سفرهاي عزاداران را به صورت كامل در مسيرها و محورهاي مختلف تحت پوشش قرار مي‌دهد،اضافه كرد: بر اساس اين برنامه‌ريزي‌ها همه خطوط اتوبوسراني تقويت شده و علاوه بر خطوط شبانه موجود در برخي خطوط پر تردد نيز خدمات‌رساني به صورت شبانه‌روزي صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران با اعلام اين كه در تصميم‌سازي‌هاي مربوط به دهه محرم در شركت واحد اتوبوسراني همه جوانب در نظر گرفته شده، گفت: به اين منظور حركت دسته‌جات عزادار و مسيرهاي منتهي به اماكن مذهبي و عزاداري را در نظر گرفته‌ايم و بسته به شرايط نسبت به تقويت اتوبوس‌ها در برخي خطوط و تغييرات در حركت اتوبوس‌‌ها در بعضي خطوط اقدام مي‌‌کنيم. 

تشکري هاشمي با اشاره به افزايش تردد‌ها در مسيرهاي منتهي به مساجد، تكايا و اماكن مقدس، خاطرنشان كرد: خطوط اتوبوسراني در اين مسيرها تقويت شده و شهروندان به راحتي مي‌توانند از طريق وسايل حمل و نقل عمومي سفرهايشان را انجام دهند، كما اين كه در ديگر خطوط اتوبوسراني نيز نسبت به تقويت ناوگان اقدام شده است.

تاکسيراني مکمل مترو و اتوبوسراني در تاسوعا و عاشورا

او با تأکيد بر اين كه در شبكه مترو و ناوگان اتوبوسراني برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي پوشش كامل سفرها با مترو و اتوبوسراني را انجام داده‌ايم و اميدواريم شهروندان بيشتر سفرهاي خود را با اين وسايل انجام دهند، عنوان‌كرد: براي شهرونداني كه قصد استفاده از تاكسي را دارند يا اين که دسترسي آسان به ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس ندارند هم تسهيلاتي را در نظر گرفته‌ايم.

معاون شهردار تهران يكي از نقاطي كه نسبت به تقويت خدمات تاكسيراني در آن اقدام شده را مسير ميدان تجريش تا ميدان قيطريه به سمت امام‌زاده علي ‌اكبر (ع) اعلام كرد و افزود: با توجه به شناسايي مسيرهايي كه تعداد مسافران در اين روزها در آن زياد است، نسبت به پيش‌بيني تاكسي‌هاي سواري و ون اقدام شده است.

تشكري هاشمي در پايان گفت: به نمايندگي از مجموعه همكارانم در ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت به شهروندان عزادار اين قول را مي‌دهيم كه حداكثر امكانات و تسهيلات ممكن را به منظور خدمات‌رساني هر چه بهتر و بيشتر به اين عزيزان آماده كرده‌ايم.

نظر شما