دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني «مختارنامه»، «پيش خواهد آمد»، «بچه‌هاي ابري»، «صحراي کربلا»، «حبيب»، «روز واقعه» ، «اسب»، «ديگر تنها نيستم» ، «سقا»، «بارن نم نم»، «توکل»، «خورشيد نينوا»، «برنده بازي» و «تفاخر» در ايام سوگواري شهادت سرور و سالارشهيدان حضرت امام حسين (ع)، دوشنبه و سه شنبه 14 و 15 آذرماه ازشبکه‌هاي سيما پخش مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سيما، قسمت اول و دوم فيلم سينمايي «مختارنامه» به کارگرداني داوود ميرباقري دوشنبه و سه شنبه 14 و 15 آذرماه ساعت 15:30 مصادف با تاسوعا و عاشوراي حسيني، ازشبکه يک سيما روي آنتن مي‌رود.

 

«مختارنامه» روايتگر زندگي يكي از شخصيت‌هاي بزرگ تاريخ شيعه، مختاربن ابوعبيده ثقفي است كه پس از واقعه جانسوز عاشورا به خونخواهي ازحضرت سيد الشهداء (ع) برخاست و در سال 66 هجري قيام خود را آشكار كرد.

فريبرزعرب نيا، مهدي فخيم زاده، احمد ايراندوست، ماهچهره خليلي، نسرين مقانلو، اکبر زنجانپور، ويشکا آسايش ورضا رويگري از جمله بازيگران فيلم سينمايي «مختارنامه» مي باشند.

 

*****************************

فيلم تلويزيوني «پيش خواهد آمد» سه شنبه 15 آذرماه ساعت 22 از شبکه يک سيما پخش خواهد شد.

داستان فيلم درمورد غلام، آوا و بهنام است که دو روز مانده به تاسوعا در زندگي هرکدامشان گره‌اي مي‌افتد. غلام پول آمپول مورد نياز دختربيمارش را که به زحمت تهيه کرده گم مي‌کند. آوا که تا پيش ازتعطيلات فرصت دارد پول خريد خانه مورد پسندش را تهيه کند، بايد ماشينش را بفروشد و بهنام ماشين را مي‌خرد. اما صبح روز بعد يک روز مانده به تاسوعا، وقتي که بايد براي نهايي کردن معامله بروند ناگهان بهنام ناپديد مي‌شود.

سيامک صفري، يکتا ناصر، جواد عزتي و شيوا ابراهيمي درفيلم تلويزيوني «پيش خواهد آمد» به کارگرداني بهروز شعيبي وتهيه کنندگي پژمان لشکري پورو حميد مولوي ايفاي نقش کرده‌اند.

 

شبکه دو

فيلم تلويزيوني «بچه هاي ابري» به کارگرداني سيدجمال حاتمي و تهيه کنندگي رضا جودي، دوشنبه 14 آذرماه مصادف با تاسوعاي حسيني ساعت 17:30 از شبکه دو سيما پخش مي‌شود.

 

داستان اين فيلم تلويزيوني که با موضوع ايام سوگواري محرم ساخته شده، قصه دختر و پسر خردسالي را روايت مي‌کند که در دوره قبل ازانقلاب همراه پدران خود درمراسم سوگواري سيدالشهدا (ع) شرکت مي کنند. در اين بين، ساواک نيز قصد دارد افرادي را که در حال پخش کردن اعلاميه هستند دستگير کند.

 

احمد فيلي، کاوه مهدوي، بهرام کميجاني و مليکا ناظريان و حامد زياران درفيلم تلويزيوني «بچه هاي ابري» بازي کرده‌اند.

 

****************************

انيميشن «صحراي کربلا» سه شنبه 15 آذرماه ساعت 17:30 از شبکه دوسيما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فيلم آمده: به علت فتنه انگيزي‌هاي معاويه، حضرت علي (ع) مرکزخلافت را ازمدينه به کوفه منتقل کرد و بعد از نصب خلافت توسط معاويه او شام را مرکز خلافت قرار داد. امام حسين (ع) به همراه امام حسن (ع) به مدينه بازگشتند. پس از شهادت امام حسن (ع)، امام حسين (ع) جلسات وعظ بيشتري درحرم نبوي برگزارمي کردند. ازشام خبر رسيد که معاويه از دنيا رفته است.

انيميشن «صحراي کربلا» به کارگرداني محمد يقضان، محصول سال 2007 کشورهاي لبنان و بيروت مي‌باشد.

 

شبکه سه

فيلم تلويزيوني «حبيب» به کارگرداني داريوش ياري دوشنبه 14 آذر ماه ساعت 19 ازشبکه سه سيما پخش خواهد شد.

 

داستان فيلم تلويزيوني«حبيب» درمورد جوان فقيري به نام حبيب است که براي رسيدن به ثروت بيشتر به کار قاچاق روي مي‌آورد. او دستگيرشده و به زندان مي‌افتد و به اعدام محکوم مي‌شود. در زندان حبيب پي مي‌برد که قانوني وجود دارد که اگرموفق به حفظ قرآن شود، مي‌تواند از طناب دار بگريزد. بنابراين شروع به يادگيري قرآن مي‌کند.

حميد فرخ نژاد، آشا محرابي، توران مهرزاد، مهدي فقيه و اميد روحاني درفيلم تلويزيوني «حبيب» بازي کرده‌اند.

 

****************************

فيلم سينمايي «روز واقعه» به کارگرداني شهرام اسدي و تهيه کنندگي مرتضي شايسته سه شنبه 15 آذرماه ساعت 19 از شبکه سه سيما پخش مي‌شود.

 

درخلاصه داستان فيلم سينمايي «روز واقعه» آمده: عبداله جوان نصراني که تازه اسلام آورده است پس از37 بارخواستگاري از " راحله " دختر زيد از بزرگان عرب پاسخ مثبت مي‌شنود. مراسم ازدواج برگزار مي‌شود، اما درهمان لحظه مسافري ازکوفه خبرمي آورد که براي امام حسين (ع) و يارانش اتفاقاتي افتاده است.

عليرضا شجاع نوري، لادن مستوفي و عزت اله انتظامي ازبازيگران اصلي فيلم سينمايي «روز واقعه» مي‌باشند.

 

شبکه چهار

فيلم تلويزيوني «اسب» به کارگرداني و نويسندگي بابک محمدي دوشنبه 14 آذرماه ساعت 20:30 روي آنتن شبکه چهار سيما مي‌رود.

 

ماجراي اين فيلم از اين قرار است که: مردي اسب سفيد گروه تعزيه را که پيرشده خريداري مي‌کند، تا آن را به يکي از دوستانش بدهد، ولي زماني که به خانه دوستش جهت تحويل دادن اسب مي‌رود او را پيدا نمي‌کند و در راه بازگشت به شکل عجيبي دچارحادثه‌اي مي‌شود و اسب فرارمي کند. درادامه پسر جواني که با همسرش درجاده تصادف کرده و دچار بيماري روحي - رواني شده است، اسب را درپشت منزل مادرش پيدا مي‌کند.

دراين فيلم رضا كيانيان، افسراسدي، بابك حميديان، مريم سعادت و سيروس ابراهيم زاده بازي مي‌کنند.

 

****************************

فيلم تلويزيوني «ديگر تنها نيستم» به کارگرداني محمد علي طالبي سه شنبه 15 آذرماه ساعت 20:30 ازشبکه چهارسيما پخش خواهد شد.

 

داستان اين فيلم با بازي اکبر زنجانپور در مورد پير مردي هفتاد ساله است. او پس ازسال‌ها کار در رستوران به علت پيري و لرزش دست هايش بيکارمي شود. درهمين اوضاع و احوال مجبورمي شود، تمام اندوخته هايش را براي عمل دخترش هزينه کند. بنابراين به هر دري مي‌زند تا کارجديدي پيدا کند، اما موفق نمي‌شود. سرانجام تصميم مي‌گيرد با ماشين کهنه و قديمي اش درسطح شهر مسافرکشي کند.

 

شبکه تهران

انيميشن «سقا» دوشنبه 14 آذرماه ساعت 8:30 صبح در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش مي‌شود.

 

****************************

فيلم تلويزيوني «باران نم نم» به کارگرداني احمد معظمي و تهيه کنندگي اکبرتحويليان دوشنبه 14 آذرماه ساعت 13:30 ازشبکه تهران پخش خواهد شد.

 

داستان اين فيلم با بازي حسن اسدي، سيروس ميمنت، حميد يزداني، سعيده عرب، ليلا عزيزي و محبوبه تقويت در مورد «سرمه» دختر شانزده ساله‌اي است که با پدرش زندگي مي‌کند. پدرش «اميرپيرايش» راننده اتوبوس برون شهري است که روزها يک سرويس به رشت مسافرمي برد و شب‌ها به منزل بر مي‌گردد. در يکي از مسافرت‌ها اميرتصادف کرده و فوت مي‌کند. «سرمه» به همراه آقاي اميري، همسايه شان به پزشک قانوني مي‌روند و امير را شناسايي مي‌کنند و چند روزي «سرمه» با خانواده آقاي اميري زندگي مي‌کند در حالي که دادگاه منزل امير را به علت اين که ماشينش بيمه نداشته براي خسارت ديه مسافران پلمپ مي‌کند.

 

****************************

فيلم تلويزيوني «توکل» به کارگرداني داريوش بابائيان و تهيه کنندگي سيامک خواجه وند ساعت 21:30 روز دوشنبه 14 آذرماه روي آنتن شبکه تهران مي‌رود.

 

درخلاصه داستان فيلم تلويزيوني «توکل» آمده: فردي که هرساله در روزتاسوعا نذردارد. با پس اندازي که براي اين امردرنظر گرفته و به دليل مشکلاتي که درطول داستان بوجود مي­آيد، گره از کار 7 نفر باز مي‌کند و درآخرنيز نذرخود را ادا مي‌کند.

 

فيلم تلويزيوني «توکل» با بازي مريم سلطاني، سيد رضا حسيني، مهدي اميني خواه، بهروز خوش فطرت، فرح ارژنگ، شهرام آريا و مهدي دانايي درسال 1389 ساخته شده است.

 

****************************

انيميشن «خورشيد نينوا» سه شنبه 15 آذرماه ساعت 8:30 صبح درقالب برنامه «تماشاخانه» ازشبکه تهران پخش مي‌شود.

 

****************************

فيلم تلويزيوني «برنده بازي» به کارگرداني احمد معظمي و وحيد ميهن دوست و تهيه کنندگي اکبرتحويليان ساعت 13:30 روز سه شنبه 15 آذرماه روي آنتن شبکه تهران مي‌رود.

دراين فيلم با بازي عمار تفتي، ليلا عزيزي، رضا مولايي و شهرزاد عبدالمجيد خواهيد ديد: صادق و فريبا زوج جواني هستند که با فرزندشان اميرعلي دريک خانه محقر زندگي مي‌کنند. صادق بيکار شده است، از طرفي دوستش مجيد که مغازه داري درحال ورشکستگي است به او پيشنهاد شراکت مي‌دهد. صادق براي تهيه پول تصميم مي‌گيرد که خانه شان را بفروشد ولي فريبا مخالفت مي‌کند.

 

****************************

فيلم تلويزيوني «تفاخر» سه شنبه 15آذرماه ساعت 21:30 ازشبکه تهران پخش مي‌شود.

داستان فيلم درمورد آدم خيري است که به خاطربزرگ نمايي، کارخيرمي کند که درطول داستان پي به اشتباهات خود مي‌برد و به نتيجه مي‌رسد که بايد براي خدا کارکند نه براي ديگران.

فيلم تلويزيوني «تفاخر» با بازي مريم سلطاني، محمد عمراني، سيد رضا حسيني، مهدي اميني خواه، بهروزخوش فطرت، فرح ارژنگ، شهرام آريا و مهدي دانايي و به کارگرداني سيامک خواجه وند و تهيه کنندگي داريوش بابائيان در ژانر درام و معناگرساخته شده است.

نظر شما