شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر:
مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکيد کرد: بهره‌گيري از تشکل‌هاي جوانان در حوزه‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي و محله‌ها موجب تقويت توسعه مشارکت‌هاي مردمي و ايفاي نقش جوانان در مسائل اجتماعي خواهد شد و بدين ترتيب شاهد مصون‌سازي اين گروه نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي بالاخص اعتياد خواهيم بود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حميد صرّامي در جلسه کميته فرهنگي و پيشگيري شوراي هماهنگي استان کرمانشاه ضمن تاکيد بر تحقق مراتب ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر مهر ماه امسال به شهرستان گيلان غرب در خصوص مبارزه با بروز و رواج اعتياد گفت: دستگاه‌هاي فرهنگي و پيشگيري استان با توجه به اعتبارات سال‌جاري ابلاغي از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر به ميزان 260 ميليون تومان به ادارات کل آموزش و پرورش، بهزيستي، صدا و سيما و بسيج مي‌بايست تلاش مضاعفي داشته باشند.

 

وي بيان داشت: انتظار ما از کليه دستگاه‌هاي فرهنگي و پيشگيري استان اين است که در راستاي سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد که در ارديبهشت ماه امسال از سوي وزير کشور و دبيرکل ستاد به کليه استان‌ها ابلاغ شده در طول برنامه پنجم توسعه با رويکرد مشارکتي و مبتني بر شواهد و فراگير نمودن برنامه‌ها، گام‌هاي اساسي را به‌منظور توسعه خدمات پيشگيري اوليه از اعتياد در کانون‌هاي هدف خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، محله‌ها و نيز کارزار رسانه‌اي اعمال نمايند.

 

مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد ادامه داد: آنها مي‌بايست از طريق اطلاع‌رساني هدفمند، آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش سبک‌هاي فرزندپروري، آموزش مدل زندگي سالم به دور از رفتارهاي پرخطر، خدمات مشاوره‌اي و تقويت فعاليت‌هاي جايگزيني را برداشته تا شاهد مصون‌سازي نوجوانان و جوانان کشور عزيزمان باشيم.

 

صرامي گفت: بهره‌گيري از تشکل‌هاي جوانان در حوزه‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي و محله‌ها موجب تقويت توسعه مشارکت‌هاي مردمي و ايفاي نقش جوانان در مسائل اجتماعي خواهد شد و بدين ترتيب شاهد ضربه‌پذيري سيستم اعتياد و مصون‌سازي اين گروه از آينده‌سازان کشورمان نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي بالاخص اعتياد خواهيم بود.

 

وي در ادامه، لزوم خروج از برنامه‌هاي تدافعي و انفعالي در عرصه پيشگيري از اعتياد در سطح استان را يادآور شد و تاکيد کرد: کليه دستگاه‌ها بايد با اتخاذ استراتژي تهاجمي نسبت به تحت پوشش قرار دادن گروه‌هاي هدف اقدام نمايند.

 

صرامي همچنين بر لزوم سرمايه‌گذاري در عرصه پيشگيري در سطح استان از رديف شاخص‌هاي ارتقاء فرهنگي، رصد مستمر وضعيت اعتياد، شکل‌گيري انجمن علمي پيشگيري از اعتياد در سطح استان، مداخلات جدي‌‌تر مراکز علمي و دانشگاهي در عرصه مطالعات سبب‌شناسي و نيازسنجي آموزشي در امر پيشگيري، راه‌اندازي نمايشگاه پيشگيري و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي فرهنگي استان تاکيد کرد.

 

نظر شما