شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
فرمانده بسيج شهرداري تهران با بيان اينکه مکتب بسيج ادامه راه امام حسين (ع) است گفت : فرهنگ بسيج ريشه در فرهنگ عاشورا دارد و بايستي با تاسي از اين فرهنگ در مسيرخدمتگزاري حرکت کنيم.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، امير جعفري ، فرمانده بسيج شهرداري تهران در مراسم اهداي جوايز مسابقات قرآني طرح زجاجه گفت : نگرش عميق در اهداف قيام عاشورا بيانگر زنده ماندن اسلام است امام حسين (ع) قرآن ناطق بود و با قيام خود اسلام را جاودانه کرد.

 وي بابيان اينکه مکتب بسيج ادامه راه مکتب امام حسين (ع) است گفت: فرهنگ بسيج ريشه درفرهنگ عاشورا دارد.

وي با اشاره به اهداف مديريت شهري درتقويت معنويت و تفکر جهاد وايثار گفت : طرح معنوي زجاجه با رويکرد تقويت انس با قرآن به صورت گام به گام درشهرداري تهران درحال اجرا است .

وي با بيان اين که قرآن بهترين راهنماي زندگي است گفت : دو فرهنگ اصلي و اصيل اسلام قرآن و نماز است وهرکس با قرآن مانوس شود هرگز گمراه نخواهد شد و مسير صحيح را تشخيص مي دهد.

دکترطلوعي شهردار منطقه نيز در اين مراسم با اشاره به رويکرد منطقه در توسعه زيرساخت هاي قرآني گفت : اجراي طرح زجاجه فرصت مناسبي براي ورود معنويت قرآن به زندگي وخانواده شهرداري است که خوشبختانه  منطقه پنج  دراين طرح پيشگام بوده است.

وي افزود: بنا به تاکيد مقام معظم رهبري(ع)مبني برورود قرآن به زندگي مردم به عنوان  ارزشمندترين وبهترين راهنماي بشر درموفقيت فردي واجتماعي شهرداري منطقه 5 دراين مسير گام برداشته است.

طلوعي تصريح کرد: با توجه به ضرورت تقويت معنويت وفرهنگ قرآني همزمان با اجراي طرح زجاجه  محافل انس با قرآن درسطح محلات برگزارشد.

شهردارمنطقه پنج بااشاره  به استقرار دبيرخانه  جشنواره شمسه قرآني درمنطقه گفت: بنا به رويکردمنطقه درترويج فرهنگ قرآني برنامه هاي گسترده قراني را درقالب جشنواره شمسه اجرا مي کند.

وي  طرح زجاجه را از ارزش مندترين اقدامات بسيج در شهرداري تهران برشمرد و افزود : دراين طرح بيش از 200نفر از کارکنان منطقه تحت پوشش آموزش گام به گام قرآن قرارگرفته و9 مرحله از اين طرح با همکاري پايگاه بسيج منطقه اجراشد.

نظر شما