دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۶۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
مراسم رصد ماه گرفتگي (خسوف) که در نيمه هر ماه قمري صورت مي گيرد، شنبه ـ 19 آذر ـ با همکاري انجمن نجوم آماتوري ايران در برج ميلاد برگزار مي شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي برج ميلاد تهران، اين مراسم ابتدا با سخنراني مسعود عتيقي رئيس انجمن نجوم آماتوري ايران براي افراد پذيرش شده به منظور حضور در اين مراسم برگزار مي‌شود. همچنين افرادي که براي رصد خسوف از قبل ثبت نام کرده اند، مورد پذيرش قرار گرفته و افراد واجد شرايط مي توانند در اين مراسم شرکت کنند.


مسعود عتيقي در سخنراني خود درباره ماه گرفتگي جزيي، ماه گرفتگي کامل، زمان آغاز و پايان گرفتگي جزئي، زمان آغاز و پايان گرفتگي کامل صحبت مي کند.


در ادامه برنامه با پخش اسلايدهاي نجوم، روش‌هاي عكاسي از خسوف توسط يكي ديگر از كارشناسان عكاسي نجومي كشور مطرح و بحث و بررسي خواهد شد.


رصدگران مقارن با غروب خورشيد و تاريكي نسبي آسمان بر فراز برج ميلاد به رصد واقعه از پشت تلسكوپ‌هاي قدرتمند مي‌پردازند و عکسبرداري از خسوف بر فراز برج ميلاد تهران با راهنمايي كارشناسان انجام خواهد شد.


در اين برنامه افراد پذيرش شده مي‌توانند ضمن داشتن امكان بازديد كامل از تمامي طبقات و بخش‌هاي مختلف برج ميلاد، رصد اين خسوف را همراه با امكان عكسبرداري از پشت تلسكوپ‌هاي قدرتمند انجمن نجوم آماتوري ايران و در كنار کارشناسان اين انجن برفراز برج ميلاد داشته باشند. اين مراسم از ساعت 15 روز شنبه 19 آذر در برج ميلاد تهران شروع مي شود.


برج ميلاد تهران پيش از اين نيز جهت رصد خسوف 25 خرداد بر فراز برج ميلاد تهران ميزبان علاقمندان بود و با توجه به استقبال از اين برنامه براي بار ديگر اين امكان فراهم شده است تا شيفتگان پديده‌هاي خاص نجومي از فراز اين سازه نمادين نظاره گر رويداد جذاب ماه گرفتگي كامل بوده و از آن عكسبرداري کنند.

نظر شما