يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۷۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
هر چه از ساعت شروع نمايشگاه مي‌گذرد، گروه‌هاي دانش آموزي بيشتري وارد نمايشگاه مي‌شوند و خيمه خورشيد با حضور پرهياهوي كودكان و نوجوانان شور وحال خاصي پيدا مي‌كند و نبض خيمه تندتر مي‌زند.

اتوبوس از خيابان حجاب گذر مي‌كند و مقابل خيمه خورشيد مي‌ايستد.دانش‌آموزان كه بيشتر از 10تا 12 سال ندارند،گروه گروه وارد نمايشگاه مي‌شوند.


اولين بخش با عنوان «براي اسلام» روايت‌گر سير حرکت امام از مدينه، وقايع کربلا، کوفه و شام، مشخصات ياران امام حسين(ع) در کربلا و قصه عاشورا است.


بچه‌ها با شور و هيجان خاصي در راهروي اين بخش كه به وسعت 4هزار متر مربع است شروع به دويدن مي كنند.در مقابل برخي غرفه‌ها مي‌ايستند و با تعجب و كنجكاوي نگاه مي‌كنند.

« خانم اين كي؟ چقدر زشت وعصباني...

- معلم : اين يزيد كسي كه به خاطر دنيا و حكومت،امام حسين (ع) را شهيد كرده است.»

در همين حال چندتا از دانش‌آموزان كه از بقيه جلوتر افتاده بودند،صدا مي‌زدند: « بيا اين جا رو نگاه كنيد. امام حسين (ع) ...» .



نسل چهارم انقلاب بعد از بازديد از بخش «براي اسلام» وارد بخش «خيمه عاشورا، انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي» مي‌شوند و از دريچه آثار هنري و حجمي و نمايشگاهي و نيز تابلو متن گرافيکي و روايتگري زنده، تماشاگر روزهايي مي‌شوند كه ميهن با شور حسيني برعليه ظلم و طاغوت خروشيده است.


«خيمه عاشورا و دفاع مقدس» بخش ديگري است كه از پنجره صدا، نور و حجم سازي كه پيوند فرهنگ عاشورا را با فرهنگ دفاع مقدس براي دانش‌آموزان روايت مي‌كند.


دانش آموزان در ادامه به بخش اصلي و ويژه خود يعني «خيمه كودك» مي‌رسند. بخشي كه براي آنها روايتگر هفت قصه عاشورايي به زبان کودکانه است.


ساخت پازل‌هاي مرتبط با فرهنگ عاشورايي با قطعات بزرگ نيم متري، بازي- مسابقه گروهي مسير مدينه تا کربلا، نقاشي بر اساس داستان‌هاي عاشورايي، نقالي و پرده خواني، عکس کودک و معنويت نيز از ديگر قسمت‌هايي است كه حسابي دانش آموزان را مشغول خود مي‌كند.


گروه ديگر كودكان 5 و6 ساله هستند كه با چهره معصوم و سربندي برپيشاني و پرچم عزاي كوچكي بر دست كه مزين به نام امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل است، در بخش كودك به گروه دانش‌آموزان مي‌پيوندند.



هر چه از ساعت شروع نمايشگاه مي‌گذرد، گروه‌هاي دانش آموزي بيشتري وارد نمايشگاه مي‌شوند و خيمه خورشيد با حضور پرهياهوي كودكان و نوجوانان شور وحال خاصي پيدا مي‌كند و نبض خيمه تندتر مي‌زند.

نظر شما