دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
ارائه طرح ساماندهي خيابان فردوسي به کميسيون ماده 5؛
مدير بافت‌هاي تاريخي شهر تهران با تاکيد بر ضرورت حفظ بافت‌هاي تاريخي و ارزشمند پايتخت گفت: به زودي طرح «ساماندهي محور فردوسي تهران» براي تصويب نهايي به کميسيون ماده 5 شهرداري تهران ارائه مي شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، بهروز کاشف با بيان اين مطلب گفت: تدوين طرح‌ها براي ساماندهي بافت‌هاي تاريخي شهر تهران با هدف صيانت بافت‌هاي ارزشمند تاريخي و حفظ هويت پايتخت انجام مي‌شود.


او با اشاره به طرح‌هاي در نظر گرفته شده در اين زمينه اظهارکرد: طرح ساماندهي لاله زار تهران، بازار بزرگ تهران، محدوده ناصري و هم‌چنين فردوسي از مهم‌ترين طرح هايي است که به اين منظور پيش بيني شده است.


کاشف خاطر نشان کرد: علاوه براين،  تدوين طرح‌هايي براي رسيدگي، صيانت و ساماندهي محلات قديمي تهران همچون عودلاجان نيز در دست اقدام است و در مجموع سعي بر آن است تا هويت اصيل تهران حفظ شود.


مدير بافت‌هاي تاريخي شهر تهران با اشاره به طرح ساماندهي خيابان فردوسي تصريح کرد: از طرح‌هايي که به اين منظور تهيه شده طرح ساماندهي محور فردوسي است که هم اکنون در مراحل نهايي طراحي قرار دارد.


او تصريح کرد: با نهايي شدن طراحي اين محور، طرح به زودي به کميسيون ماده 5 ارائه خواهد شد. به گفته کاشف پس از نهايي شدن اين طرح درکميسيون ماده 5، سايراقدامات براي اجرايي شدن طرح ساماندهي محور فردوسي پيگيري و اجرا خواهد شد.

نظر شما