دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
14 اثر برتر از ادبيات عاشورايي با حضور نويسندگان اين آثار در نمايشگاه فرهنگي هنري «خيمه خورشيد» معرفي و نقد و بررسي مي‌شود.

به گزارش «شهر» برنامه‌هاي مختلف و متنوعي در بخش ادبيات و كتاب‌ انديشه‌هاي عاشورايي، نمايشگاه فرهنگي هنري «خيمه خورشيد» در نظر گرفته شده است كه از جمله آن مي‌توان به نشست هاي معرفي و رونمايي از آثار برتر ادبيات عاشورايي اشاره كرد.

در اين بخش هر روز يك كتاب و يك نويسنده با هدف معرفي چشم اندازهاي انديشه‌هاي ادبيات آييني در قلمرو فرهنگ عمومي، معرفي مي‌شود.

شاهرخ تندرو صالح مسئول بخش ادبيات و كتاب‌ انديشه‌هاي عاشورايي، نمايشگاه فرهنگي هنري «خيمه خورشيد» در رابطه با اين نشست‌ها مي‌گويد: «از آنجا كه عرصه ادبيات آييني همراهي و همپوشاني ويژه‌اي با قلمرو فرهنگ عمومي دارد، پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي نسل جوان و علاقه‌مندان به ادبيات آييني،مبناي اين نشست‌هاست.»

او معتقد است: گفتمان متقابل نويسنده و مخاطب به شكل حضوري مي‌تواند زمينه‌هاي تحول در كتاب وكتاب‌خواني را توسعه بخشد.نويسنده براي ارتباط با مخاطب خود،نيازمند فرصت‌هايي است كه بتواند اثر و چشم اندازهاي مفهومي اثر خود را به مخاطبان عرضه كند.به همين منظور نشست‌هاي رونمايي و نقد و بررسي حضوري بامعرفي 14 كتاب و 14 نويسنده در طول برگزاري نمايشگاه در نظرگرفته شده است.

نمايشگاه فرهنگي هنري «خيمه خورشيد» از 12تا 25 آذر ( 7 تا 20 محرم ) در سالن حجاب مرکز آفرينشهاي ادبي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان واقع در بلوار كشاورز- خيابان حجاب، برگزار مي‌شود.

نظر شما