دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۱۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
3 دي ثبت‌نام از مادران قصه‌گو آغاز مي‌شود
ثبت‌نام براي شركت در جشنواره مادران قصه‌گو از سوم دي‌ماه در شهر تهران آغاز مي‌شود.

جعفر رييسيان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: در كشور ما گنجينه‌هاي علم و معرفت و داستان‌ها و افسانه‌هاي زيبا و آموزنده‌اي از زمان‌هاي گذشته وجود داشته كه نسل به نسل و سينه‌ به سينه از طريق والدين به ويژه مادران ما منتقل شده است. از سوي ديگر قصه‌گويي مادران براي فرزندان باعث علاقه‌مندي كودكان به كتاب و كتابخواني مي‌شود.

 

رييس فرهنگسراي خاتم افزود: از سوي ديگر داستان و قصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه‌ها و داستان‌هاي خوب، كودك به بسياري از ارزش‌هاي اخلاقي پي مي‌برد. به همين دليل مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 براي آشنايي مادران با روش‌هاي قصه‌خواني و قصه‌گويي براي كودكان و ترويج فرهنگ مطالعه جشنواره مادران قصه‌گو را در سطح شهر تهران برگزار مي‌كند.

 

 

 

وي با بيان اينكه اين جشنواره در دو مرحله برگزار مي‌‌شود، ادامه داد: در مرحله اول پس از تبليغات و فراخوان كه از اول تا پانزدهم دي‌ماه صورت مي‌گيرد، يك كارگاه پنج جلسه‌اي در هر يك از مناطق 22گانه شهر تهران جهت آموزش قصه‌گويي براي مادران علاقه‌مند برگزار مي‌شود. اين كارگاه‌ها از 25 بهمن ماه آغاز مي‌شود و تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

رييسيان‌زاده اظهار داشت: پس از اتمام كارگاه‌ها از هر منطقه پنج نفر انتخاب مي‌شوند كه در مرحله اول توسط هيات داوران سه نفر برگزيده خواهند شد و اولين نفر به عنوان نماينده منطقه به مرحله نهايي جشنواره معرفي مي‌شود.

 

وي با اشاره به مرحله دوم جشنواره، گفت: در اين مرحله توسط هيات داوراني كه شامل نويسندگان و شاعران برجسته حوزه ادبيات و شعر كشور محسوب مي‌شوند، از بين 22 نماينده از بين 22 منطقه شهر تهران، سه نفر به عنوان برگزيدگان اصلي انتخاب مي‌شوند و در مراسم اختتاميه در اسفندماه در حضور تمامي مادران شركت كننده معرفي خواهند شد.

 

 

زمان و نحوه دقيق ثبت‌نام در روزهاي آينده اعلام مي‌شود.

نظر شما