دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري نهمين جشنواره معرفي آثار برتر مکتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن در 27 آذر ماه جاري خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دکتر اميرحسين ياوري در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني ستاد در خصوص اهداف اين جشنواره گفت: شناسايي و تشويق محققان، دانش‌پژوهان و نويسندگان انواع آثار مکتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از سوء مصرف آن، گردآوري و انسجام بخشيدن به منابع موجود در اين زمينه براي استفاده در واحد مرکزي کتابخانه ستاد، شناسايي خلاء‌هاي موجود در موضوعات مربوطه و بسط و گسترش دانش مبارزه با مواد مخدر و اعتياد از جمله اهداف اين جشنواره مي‌باشد.

 

وي اظهار داشت: اين جشنواره هفته آينده، 27 آذر ماه جاري و به مناسبت هفته پژوهش در مجموعه فرهنگي شقايق تهران برگزار خواهد شد.

 

مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد منابع ارزيابي‌شده در اين جشنواره را کتاب، پايان‌نامه‌هاي دوره کارشناسي ارشد و دکتري، مقالات علمي و پژوهشي، آثار پژوهشي، شعر، داستان و... برشمرد و گفت: کليه منابع ارسالي به دبيرخانه جشنواره در زمينه مواد مخدر و سوء مصرف آن بوده است.

ياوري با اعلام اينکه در مجموع 316 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: اين تعداد نسبت به سال گذشته که 261 اثر بوده، حدود 21 درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: از مجموع 316 اثر؛ 76 کتاب، 62 پايان‌نامه‌ دوره کارشناسي ارشد و دکتري، 75 مقاله علمي و پژوهشي، 39 اثر پژوهشي، 64 مورد شعر و داستان و... به دبيرخانه جشنواره اعتياد و رسانه ارسال شده‌ است.

 

ياوري اظهار داشت: نسبت به سال گذشته، بخش‌ پژوهش‌‌ 86 درصد، بخش مقالات علمي و پژوهشي 53 درصد و بخش شعر و داستان 83 درصد افزايش و بخش کتاب 5/9 درصد و بخش پايان‌نامه‌هاي کارشناسي ارشد و دکتري 15 درصد کاهش داشته‌ است.

 

وي همچنين با بيان اينکه آثار ارسالي توسط 30 نفر از اساتيد علمي و دانشگاهي حوزه مبارزه با سوء‌مصرف مواد مورد ارزيابي قرار گرفته است، اعلام داشت: امسال نيز براي نخستين بار از آغاز نامه‌هاي راهنمايان کنگره 60 تقدير و تشکر خواهد شد.

نظر شما