يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
مشاور شهردار تهران و مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار با حضور در مجموعه اجتماعي و فرهنگي امام علي (ع) بر ضرورت احداث شهرک بزرگ صنعتي کوثر در منطقه 22 بعنوان اولين منطقه در تهران به منظور توانمند سازي زنان سرپرست خانوار تاکيد کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، در اين جلسه که در سالن کنفرانس امام علي(ع) با حضور حسين مرادي شهردار و معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه ، روساي ادارات حوزه اجتماعي همچنين، زهرا مشير مشاور شهردار تهران و مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار و اعضاي اين ستاد برگزار شده بود، حدود 90 نفر از زنان سرپرست خانوار مسائل و مشکلات‌شان را با هيئت توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، درميان گذاشتند.

در ابتداي اين جلسه،مرادي شهردار منطقه 22 با اشاره به برخي پروژه‌هاي در حال احداث در منطقه بويژه پروژه 1001 شهر و بزرگترين شهربازي خاورميانه، درياچه 360 هکتاري چيتگر، روددره‌هاي کن و وردآورد همچنين در دستور کار قرار گرفتن فازهاي بعدي پروژه تفريحي گردشگري آبشار تهران، مراکز خريد متعدد،پرديس درماني، ادامه بزرگراه شهيد خرازي گفت: شهرداري منطقه به منظور توانمندسازي بانوان بي‌سرپرست و سرپرست خانوار اقدامات گسترده‌اي را همزمان با فعاليتهاي عمراني در همين زمينه و ارائه خدمات مرتبط به آنان، در دستور کار قرار داده است.

او ادامه داد: 160 بانوي سرپرست خانوار در منطقه 22 ساکن هستند که تاکنون 30 نفر از آنان در بخشهاي مختلف کارآفريني مشغول به کار شده اند. با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان سال نيز 40 نفر ديگر از بانوان سرپرست خانوار منطقه در بازارچه کوثر مشغول به کار خواهند شد.

در ادامه جلسه مدير ستاد توانمندسازي بانوان سرپرست خانوار شهرداري تهران با اعلام اينکه منطقه 22 تنها منطقه تهران است که با استفاده از متدها و الگوهاي نوين رايج در دنيا ساخته مي‌شود و مي‌تواند الگوي مناسبي در تمامي زمينه‌ها براي ديگر مناطق پايتخت باشد، گفت: باتوجه به اين موضوع به نظر مي‌رسد اگر تعاملات و بسترهاي لازم شکل بگيرد، مي‌توانيم پايلوت مديريت شهري را در منطقه 22 داشته باشيم و مهمترين دليل براي اين موضوع اين است که زيرساختهاي مرتبط در منطقه 22 نسبت به ديگر مناطق فراهم‌تر است.

او با ابراز اميدواري به حمايت بي‌دريغ شهرداري منطقه 22 از زنان سرپرست خانوار و فراهم کردن نياز آنها خاطرنشان کرد: انتظار ما اين است که همانطور که اين منطقه در تمام مسائل نمونه مناطق تهران است، احداث شهرک صنعتي کوثر را نيز در دستور کار قرار دهد. منطقه 22 با توجه به پتانسيلهايش اين قابليت را دارد که در زمينه احداث اولين شهرک کوثر نيز  سرآمد و نمونه‌اي براي ديگر مناطق باشد.

در بخش ديگري از اين جلسه حدود 90 نفر از زنان سرپرست خانوار با مراجعه به اعضاي ستاد توانمندي سرپرست خانوار مشکلات معيشتي خود را براي رسيدگي با مسئولان حاضر در ميان گذاشتند. 

نظر شما