سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
حسين مسافرآستانه استعفاي خود را مستقيما به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم كرد.

شرق: ظاهرا اين روزها استعفاي دسته‌جمعي يا فردي مسئولان تئاتري مد شده است و تقريبا بيشتر مديران دولتي بخش تئاتر با حاشيه و بي‌حاشيه استعفاهاي خود را به دفتر معاونت هنري يا مديركل مركز هنرهاي نمايشي ارسال مي‌كنند. البته اين جريان تنها شامل مديران دولتي نيست.


علي‌رضا نادري نمايشنامه‌نويس و عضو شوراي هنري تماشاخانه ايرانشهر اعلام كرده كه از اين شورا استعفا داده است. نادري در گفت‌وگو با ايسنا با تاييد استعفاي خود گفته است: «اين استعفا مربوط به «حدود اختيارات ما نسبت با مميزي و نظارت» و «شيوه جاري انتخاب آثار در تئاتر ماست» كه متاسفانه تماشاخانه ايرانشهر نيز از اين روش غيرعلمي تبعيت مي‌كند و در صورت نياز بعدا آن را به صورت مبسوط توضيح خواهم داد. اما استعفاي نادري در ميان استعفاهاي اين روزهاي تئاتري‌ها غيردولتي‌ترين استعفا به شمار مي‌آيد.
استعفاهايي كه بهانه مشغله كاري است اما درنهايت نشان از اختلاف‌هاي اين مديران كه بيشترشان از دوره معاونت قبلي هنري باقي مانده‌اند دارد.



پس از آنكه حميد شاه‌آبادي سكان معاونت هنري وزارت ارشاد را برعهده گرفت، نحوه مديريتي و اعمال نظر او در محدوده مديريتي زيرمجموعه‌هاي خود تا جايي پيشرفت كه شمار استعفاها روز به روز افزايش پيدا كرد و اين‌گونه فعاليت‌هاي شاه‌آبادي شرايط جديدي در عرصه فرهنگي و هنري كشور ايجاد كرد؛ به طوري كه مديران كم‌حاشيه‌اي همچون «حسين مسافرآستانه» و «شهرام كرمي» رفتن را بر ماندن ترجيح دادند.



آخرين مدير دولتي كه در تئاتر استعفا كرده است، شهرام كرمي، رييس تالار هنر است كه روز دوشنبه تاييد شد. البته در تاييد استعفاي كرمي كه رييس مركز هنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي هنري شهرداري و دبير جشنواره تئاتر كودك است گفته شده كه او تنها از سمت مديريت تالار هنركناررفته و همچنان با مركز هنرهاي نمايشي همكاري مي‌كند.



جريان استعفاهاي سريالي تئاتري‌ها از استعفاي پرحاشيه دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر آغاز شد. محمد حيدري با وجود تكذيب معاونت هنري علت استعفاي خود را مشغله كاري ندانست و اين موضوع به اختلافش با معاونت هنري معطوف كرد.


بعد از او حسين مسافرآستانه، رييس مركز هنرهاي نمايشي دومين مديري بود كه پس از كش و قوس‌هاي فراوان نامه استعفاي خود را نه به معاون هنري كه مستقيما به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم كرد. حسين پارسايي كه مديريت تئاترشهر، مركز هنرهاي نمايشي را در كارنامه كاري خود دارد در اوايل آذر پس از برگزاري سيزدهمين دوره جشنواره تئاتر مقاومت از سمت خود استعفا داد. استعفايي كه دور از ذهن‌ترين استعفاي اين دوران بود.


نظر شما