شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
با انجام مجموعه اقداماتي از سوي شهرداري منطقه 11 در ناحيه يک اين منطقه که مراکز بزرگ فرهنگي مانند مجموعه تاتر شهر و تالار وحدت را در خود جاي داده، سيماي شهري قطب فرهنگي پايتخت بهبود مي‌يابد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11،  محمد کريم لو، شهردار ناحيه يک اين منطقه با اشاره به اين که سرکشي هاي مرتب به ساختمان هاي در حال ساخت اين منطقه صورت مي گيرد، گفت: مالکان واحدهاي در حال ساخت و ساز در اين محدوده فرهنگي ملزم به رعايت اصول و قواعد مربوطه هستند.


او با تأکيد بر اين که هويت بخشي به سيماي بصري و منظر شهري ناحيه يک در دستور کار شهرداري منطقه 11 قرار دارد، افزود: علاوه بر اين رفت و روب، پاکسازي و نظافت معابر سواره و پياده، لايروبي انهار و جوي ها و شست و شوي المان هاي شهري از جمله اقداماتي است که با توجه به تراکم بالاي جمعيت شناور اين ناحيه با حجم بالاتر و دفعات بيشتري نسبت به ساير نواحي در جريان است.


اين مسئول شهري با بيان اين که با توجه به وجود واحدهاي کتاب فروشي و مؤسسات انتشاراتي در ناحيه يک منطقه 11 به محل مراجعه دانشجويان نه تنها از سراسر تهران بلکه از اقصي نقاط کشور تبديل شده، اظهار کرد: مراکزي مانند تالار محراب، موزه مقدم و خانه آقا شيخ هادي نيز در اين ناحيه قرار دارند.


او با اشاره به اين که در صورتي که خانه هاي قديمي ناحيه يک منطقه 11 نماي مشرف به خيابان داشته باشند صرفا با مجوز سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اجازه مرمت به آن ها داده خواهد شد، تصريح کرد: يکي از مشکلات اين ناحيه سد معبر صنوف توليدي و خدماتي و ميزان بالاي آلودگي هوا و آلودگي صوتي است.


كريم‌لو نوارچسب هاي حفاظتي را عامل حفظ درختان چنار خيابان حضرت ولي عصر (عج) از آسيب هايي که حشرات به اين درختان وارد مي کنند دانست و اضافه کرد: به اين ترتيب سعي کرده ايم با بيماري هايي که درختان اين خيابان را تهديد مي کند مبارزه کرده و نسبت به حذف شاخ و برگ زايد و شست و شوي مرتب آنها اقدام کنيم.


او خاطرنشان کرد: بخشي از مسير اتوبوس هاي تندرو (BRT) در خطوط يک و هفت در محورهاي انقلاب اسلامي و حضرت ولي عصر (عج) دچار جمع شدگي و به اصطلاح مواج شده که کار زيرسازي اين مسيرها به منظور روکش آسفالت آن ها انجام شده است.

نظر شما