شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۲۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري در بازديد از پروژه سينماي آي مکس (فرا نماي ايران) گفت : اين سينما با تکنولوژي سينماي آيمکس تحت عنوان «فرانماي ايران» يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي فرهنگي در حوزه سينماي کشور است و با افتتاح آن تهران در کنار استانبول ، پاريس ، تورنتو و شانگهاي که داراي اين سينما هستند خواهد ايستاد .

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمد هادي ايازي ضمن ابراز شگفتي و رضايت از روند اجراي پروژه در سه ماه گذشته گفت: پروژه بزرگ فرهنگي سينماي سه بعدي IMAX درزميني به مساحت 12580متر مربع و زير بناي 115000متر مربع در منطقه 2 در دست ساخت است.

 

او افزود: اين سينما با تکنولوژي سينماي آيمکس تحت عنوان «فرانماي ايران» يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي فرهنگي در حوزه سينماي کشور است. اين سينما ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود را دارد و داراي سالن هاي سينماي سه بعدي است ولي نيازي به پرده‌هاي سه بعدي ندارد، چون ساختمان از ويژگي خاصي برخوردار است و تکنولوژي نمايش فيلم نيازمند چنين امکاناتي نيست.

پايتخت بزرگترين کشورهاي دنيا به اين تکنولوژي سينمايي مجهز هستند بخش‌هاي مطالعاتي و برنامه‌ريزي آن انجام شده و اکنون پروژه در حال ساخت است. در کنار اين سينما يک مرکز تجاري،تفريحي و فرهنگي طراحي شده و شامل مرکز IT ، شهربازي مسقف، کتابخانه و کتابفروشي، کارگاه‌هاي آموزشي، مهدکودک، سالن‌هاي ورزشي توپي و آبي، سالن‌هاي تفريحات سالم، فضاهاي فرهنگي، دو سالن پذيرايي و پارکينگ خواهد بود . در حال حاضر اين تکنولوژي در سينماهاي اکثر شهرهاي مهم دنيا از جمله استانبول،پاريس، تورنتو و شانگهاي وجود دارد.

 

مسجد صاحب الزمان (عج) تجليگاه هنر و معماري اسلامي است

در ادامه اين بازديد علي اصغر مونسان مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي ضمن بازديد از مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در منطقه 2 هم اکنون مراحل پاياني احداث را مي‌گذراند و تاکنون 80درصد پيشرفت فيزيکي داشته است .

 

او افزود: مسجد صاحب الزمان ( عج ) پيرو نهضت مسجد سازي شهرداري تهران در زميني به مساحت هشتصد متر مربع با زيربنايي در حدود 3500 متر مربع در 5 طبقه داراي ورودي هاي مستقل براي خواهران و برادران، شبستان مردانه با ظرفيت 650نفر و زنانه 250 نفر ،کفش کن، ‌سرويس‌هاي بهداشتي، ‌آبدارخانه، کفشداري، ‌مديريت مسجد و دفتر بسيج در حال ساخت است و تجليگاه هنر و معماري اسلامي است.

 

مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي با تاکيد بر کيفيت ساخت مساجد جديد ادامه داد: يکي از توصيه‌هاي قرآني و آموزه‌هاي ديني در اسلام اهتمام به احداث و تعمير مساجد است. مسجد در اسلام فقط محل عبادت نيست و در اين مکان به امور مسلمين نيز پرداخته مي‌شود؛ در واقع مسجد خاستگاه حکومت و مديريت ديني است.

 

او افزود: فضاهاي مذهبي نقش قابل توحهي در صحنه هاي اجتماعي دارند و از کارکردهاي ارزشمندي در تحرک و شادابي معنوي جامعه برخوردارند از گذشته تا به امروز مساجد نقش محوري و بسيار مهمي در سلامت جامعه و کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي ايفا کرده اند .

 

اين مسجد مجهز به خانه عالم و خانه خادم،‌ کتابخانه و مخزن کتاب ،‌ سالن اجتماعات با ظرفيت 250نفر است‌. کلاس‌هاي آموزشي، انبار، ‌آشپزخانه صنعتي، ‌ امکانات سرمايشي و گرمايشي فضاهاي آموزشي و صحن ورودي نيز، بخش‌هاي ديگر مسجد صاحب الزمان ( عج ) را تشکيل مي‌دهد. 

نظر شما