يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه بايد ابعاد مختلف حماسه عاشورا را براي نسل جوان بازگو كرد، گفت: يكي از وجوه مثبت نمايشگاه خيمه خورشيد بهره‌گيري از هنر براي تبيين حماسه عاشوراست.

به گزارش«شهر»، حسين مظفر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس شوراي نظارت بر صدا و سيما در بازديد از نمايشگاه فرهنگي و هنري عاشورا (خيمه خورشيد) اين نمايشگاه را تجلي‌بخش حماسه عاشورا دانست و گفت: حماسه عاشورا براي هميشه جاودانه است و در زمان و مكان محدود نمي‌گنجد، از همين‌رو موظفيم آن را براي نسل جوان بازگو كنيم.


او افزود: اين نمايشگاه راز و رمز به‌شهادت و در واقع به‌پيروزي رسيدن امام حسين (ع) با دستان خالي در برابر قدرت‌هاي ستمگر را بازگو مي‌كند كه مي تواند درسي براي همه تاريخ باشد.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: خيمه خورشيد هم‌چنين اين فرصت را فراهم مي‌كند تا نسل جوان ما بدانند از كجا به‌كجا رسيده‌ايم و رمز ايستادگي ملت در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس چه بوده است.


او با اشاره به استفاده از هنر در بخش‌هاي مختلف خيمه خورشيد اظهار داشت: هنر ظرفيت بزرگي در تجلي‌بخشي مفاهيم پيچيده‌ دارد كه در قالب نوشته‌ها و گفته‌ها نمي‌گنجد، از همين‌رو بايد از آن بيش‌تر براي انتقال مفاهيم ديني و فرهنگي بهره برد.


مظفر تصريح كرد: يكي از وجوه مثبت نمايشگاه خيمه خورشيد نيز بهره‌گيري از هنر در قالب هنرهاي تجسمي، تصوير، انيميشن و امكانات چندرسانه‌اي است تا حماسه عاشورا را مجسم و البته ماندگار كند.


او با اشاره به‌بخش‌هاي متنوع اين نمايشگاه تصريح كرد: هر يك از اين بخش‌ها به‌نوبه خود جلوه و پيام خاصي دارد، به‌خصوص با اين‌كه نمايشگاه براي اقشار مختلف برنامه ويژه دارد.


رييس شوراي نظارت بر صدا و سيما تصريح كرد: كار بسيار بزرگ و خوبي صورت گرفته و من به‌نوبه خودم از برپايي اين نمايشگاه قدرداني مي‌كنم.

نظر شما