شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
درهفتمين نشست «مفاخر شميران» صورت مي‌گيرد
در هفتمين نشست از سلسله نشست‌هاي «مفاخر شميران» از حاج حجت کسري مداح اهل و پير غلام ابا عبدالله تجليل مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ملل، عليرضا زندوکيلي مدير فرهنگي هنري منطقه يک، با اعلام اين خبر اظهار داشت: با توجه به اينکه در ماه محرم و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان هستيم و بزرگاني چون حاج حجت کسري در تمام زندگي، در راه ترويج فرهنگ عاشورايي و همنوايي با عاشقان و دلسوختگان اهل بيت(ع) گام برداشته اند بر خود وظيفه دانستيم در سلسله نشست هاي تجليل از مفاخر شميران، در روز سه شنبه 29 آذر ماه سال جاري از وي به عنوان يکي ازمفاخر مذهبي و معنوي شميران تجليل و قدرداني کنيم.

وي با اشاره به صداي رسا و لحن دلنشين حاج حجت کسري، حافظه فوق‌العاده و شعرهاي جانمايه‌داري كه از شاعران فراوان در خاطردارد، ادامه داد: در اين مراسم دکتر علي اکبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري، عليرضا جاويد شهردار منطقه يک ،جمعي از مديران عالي سازمان فرهنگي هنري شهرداري، حاج منصور ارضي و حاج علي انساني از مداحان اهل بيت و جمعي از شهروندان و دوستداران امام حسين (ع) حضور دارند.

زندوکيلي افزود: از آنجا که حاج كسري به واقع براي همه هيأت‌هاي قديمي شميران، از احباب‌الحسنين چيذر ، تا احباب‌الائمه محل پايين تجريش تا بني‌الزهراي اسدي، عشاق‌الحسين شميران تا متوسلين به حضرت سكينه و .... نماد و نشان و حجت اخلاص و ارادتمندي به دستگاه اباعبدالله است، اين مراسم در روز ياد شده از ساعت 18.30 در مسجد همت تجريش واقع در ميدان تجريش روبروي حرم امامزاده صالح (ع) برگزار مي شود.

حجت كسري متولد 1325 در محله قلهك شميران است. محضر بسياري از اساتيد مداحي و شعر مذهبي را درك كرده و شايد آخرين بازمانده از نسل بزرگان مداحي تهران باشد كه به سنت‌ها وفادار مانده و در عين حال نوآوري را نيز فراموش نكرده است.

حجت کسري از 12 سالگي عباي مداحي به شانه‌اش انداخته‌اند و از همان سال 42 جزء مداحاني بود كه عاشوراي آن سال را تبديل به آغاز نهضت انقلاب اسلامي كردند و دسته‌جات عزاداري را به محل اعتراض به رژيم تبديل نمودند.

تسلط او به آواز و الحان موسيقي سنتي تا حدي بود كه چند بار از سوي مديران و هنرمندان براي همكاري با راديو تلويزيون وقت و اجرا در برنامه گل‌ها از او دعوت به عمل آمده بود اما او حاضر نشده بود كه دستگاه امام حسين را رها كند و به دنبال موسيقي برود.

علاقه مندان براي براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره 22671718 تماس بگيرند.

نظر شما