دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
آهنگساز سمفوني بصيرت گفت: سوئيت سمفوني «بصيرت» در چهار قسمت نوشته شده و بخش پاياني آن با مارش پيروزي به پايان مي‌رسد.

به گزارش «شهر» شاهين فرهت گفت: سوئيت سمفوني بصيرت در چهار قسمت و با فضاهاي مختلف نوشته شده است. قسمت نخست فرم سونات دارد. قسمت دوم تم و وارسيون است و از فضاهاي آهسته به هيجان انگيز مي‌رسد. در قسمت سوم بيشتر از فضاي موسيقي ايراني استفاده شده و قسمت آخر با مارش پيروزي به پايان مي‌رسد.

 

وي ادامه داد: هر چهار قسمت يك حالت دارد ولي فرم‌هاي سوئيت سمفوني در آن كاملا رعايت شده، كلام ندارد و موسيقي اركستال است و با توجه به شناختي كه از اركستر سمفوني تهران دارم آنرا نوشتم.

 

فرهت اجراي اين اثر جديد را بسيار مهم دانست و گفت: اگر آثار آهنگسازان قديمي چون موتسارت و بتهوون خوب اجرا نشود شنوندگان متوجه اين اشتباه خواهند شد پس اگر اجراي قطعات جديد استاندارد نباشد به قطعه لطمه مي‌خورد. اين سوئيت سمفوني نيز براي نخستين بار است كه اجرا مي‌شود و نوازندگان فرصت كافي براي تمرين داشته‌اند تا در دي ماه اين قطعات را به خوبي اجرا كنند.

 

وي تصريح كرد: براي رويدادهاي مختلف بايد به آهنگسازان سفارش ساخت آثار ماندگار داده شود تا درنهايت يك رپرتوار خوب بماند كه در مقاطع مختلف و مرتبط اجرا مي‌شود.

 

نخستين يادواره هنري «تجلي بصيرت» به همت معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دي ماه امسال در سه بخش موسيقي، تئاتر و هنرهاي تجسمي در تهران و شهرستان‌ها برگزار مي‌شود.

 

منبع:ايلنا

نظر شما