دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 از برنامه‌هاي اين منطقه در سه ماه زمستان خبر داد و گفت: 42 عنوان برنامه همراه با 213 اجرا تا پايان سال جاري در منطقه 16 اجرا مي‌شود.

محمدجواد عباباف در گفت‌وگو در خبرنگار «شهر» با بيان اينكه اين برنامه‌ها در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري، علمي،‌ آموزشي، تفريحي و غيره تدارك ديده شده است، گفت: «نون و پنير و قصه» عنوان برنامه‌اي است كه از سوي كتابخانه شهيد فهميده برگزار مي‌شود. اين برنامه با هدف ترويج نهادينه ساختن فرهنگ مطالعه و علاقه به كتاب و كتابخواني در كودكي كه مي‌تواند يكي از راهكارهاي اساسي در تقويت فرهنگ مطالعه و كتابخواني و ارتقاي سرانه مطالعه جامعه در آينده باشد، برگزار مي‌شود.



رييس فرهنگسراي بهمن افزود: اين برنامه در راستاي ترويج فرهنگ كتاب دوستي، مطالعه و كتابخواني با استفاده از ايجاد حس رقابت سالم در معرفي هر كتاب توسط صاحب آن، برگزار مي شود و در نظر است در قالب چهار كارگاه قصه‌گويي، نقاشي و معرفي كتاب توسط بچه‌ها در دي ماه (روزهاي دوشنبه هر هفته ) در محل كتابخانه باران برگزار شود. هر جلسه بچه ها يكي از كتاب‌هاي خود را به كتابخانه مي‌آورند و ابتدا داستان كتاب خود را با زبان ساده براي دوستان خود بيان مي‌كنند و سپس هر كدام از بچه‌ها به نقاشي صحنه‌اي مرتبط از داستان كتاب خود مي‌پردازند و در پايان مربي قصه‌گو ضمن معرفي يكي از كتاب‌هاي كتابخانه، داستان آن را براي بچه‌ها بازگو مي‌كند.


وي به پاتوق فرهنگي نوجوانان اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه در قالب نشست‌هاي موضوعي ويژه دانش‌آموزان مقطع راهنمايي برگزار مي‌شود. كارشناس برنامه با حضور در مدارس راهنمايي منتخب منطقه 16، چگونگي تبادل انديشه، مباحثه و گفت و گو پيرامون موضوعات فرهنگي، اجتماعي، ديني با تاكيد بر رعايت اخلاق انساني و احترام متقابل را آموزش و به طور عملي و كاربردي اتاق‌هاي گفتگو را تشكيل مي‌دهد.


عباباف از راه‌اندازي باشگاه فيلم بهمن خبر داد و اظهار داشت: اين باشگاه با دعوت از دانشجويان و علاقه‌مندان عرصه فيلم و سينما و برپايي جلسات دايمي نقد و بررسي فعاليت خود را آغاز مي‌كند. در حال حاضر در سينما تراس بهمن، يکي از فيلم‌هاي روز سينما به اکران در آمده و با حضور عوامل فيلم و منقدين جلسه نقد و بررسي فيلم نيز برگزار مي‌شود.



وي تصريح كرد: همچنين با توجه به فراخوان گروه کر فرهنگسراي بهمن و جذب بيش از 60 نفر عضو جديد، در نظر داريم علاوه بر برپايي مستمر کلاس‌هاي آموزشي گروه کر با برگزاري سه جلسه پژوهشي در زمينه‌هاي شناخت موسيقي و فرم شناختي ارکستراسيون، تئوري موسيقي، صداگذاري، انسامبل گروه آوازي، در جهت پيشرفت گروه براي تبديل شدن به گروه کر حرفه‌اي گام مهمي برداشت.


عباباف در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به جشنواره فرهنگي هنري دهه فجر اشاره كرد و افزود: اين جشنواره به مناسبت گراميداشت ولادت پيامبر اکرم (ص)، هفته وحدت و ايام دهه فجر با اجراي بخش‌هاي متنوع در سطح منطقه 16 برگزار مي‌شود. بخش اول جشنواره به فراخوان انشاء نويسي در سطح مدارس راهنمايي منطقه اختصاص دارد و بخش دوم شامل کارگاه قصه‌هاي انقلاب ( روايت هنري و آييني پيروزي انقلاب اسلامي )است و بخش سوم نيز شامل برپايي ورك‌شاپ از رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي مي‌شود.


به گفته رييس فرهنگسراي بهمن، كارگاه‌هاي نگاه خلاق، آشنايي با حکمت‌هاي نهج‌البلاغه، نجوم، فيلمنامه نويسي و کارگرداني، کدبانوي خانه، شب شعر بهمن، سوگواره « در سايه سار عشق»، كارگاه حضوري نقاشي كودكان در ايام پيروزي انقلاب، جشن شکوفه‌هاي انقلاب، ويژه‌برنامه‌هاي تبسم زندگي، شميم بهار، در دامن طبيعت، بهداشت روان خانواده، يک قدم تا آرامش، با کاروان رويش، فجر در فجر و ايستگاه شادمانه نوروزي عناوين برنامه‌هاي ديگري است كه تا پايان امسال ويژه علاقه‌مندان در اين فرهنگسرا و مراكز تابعه آن برگزار مي‌شود.

نظر شما